vrijdag 30 mei 2008

Vrijheid voor 2

Poehee, dat duurde even voor ik het eerste kadootje had losgebreid. Nu moet ik erbij zeggen dat ik ook niet ongestoord heb kunnen breien, ik werd enorm vaak onderbroken (onderbrekingen in de vorm van een net-zindelijke zoon die oneindig vaak moest plassen, een in-elkaar-te-zetten-spinnewiel, een warme maaltijd die gekookt moest worden, een was die opgehangen wilde worden, boodschappen die gehaald moesten worden en een klusjesman die te woord gestaan moest worden... aaaaaaah, het leidde zó af van mijn doel: het eerste pakje vrijbreien ;o).

Maar toen pakje 1 los was, was pakje 2 ook bijna zover (voordeel van met dubbele draad breien :o). Dus nu kan ik 2 kadootjes showen. En mijn breisel tot nu toe (iets meer dan 1/5 deel is klaar, ik hoop dat ik een beetje uitkom met de hoeveelheid garen). Eén bol schiet al aardig op. Klopt het, maatje, dat de bollen niet gelijk zijn qua hoeveelheid garen?






Kadootje 1 is/was een fruitsmoothie. Daar ben ik normaal gesproken dol op, maar deze is helaas helaas in de gootsteen beland. Hij was namelijk niet goed meer :o(. Gelukkig zag ik het voor ik het flesje aan mijn mond zette. Dát was echt vies geweest ;o)

Het 2e kadootje maakte echter alles goed. Mijn lievelingschocolade aller tijden. Brasilian nuts in pure chocolade. Hemels! Ik heb het doosje als een havik moeten bewaken, want er hingen 3 hongerige mannen verdacht om me heen, hongerige blikken werpend op de chocola. En ja, toen heb ik ze alledrie eentje gegeven. Eentje ja, wie heeft er tenslotte de hele morgen en halve middag zitten breien? Zij of ik? ;o)

Mijn breisel. Uiteindelijk heb ik gekozen voor een simpel, maar erg lollig patroon. Wavy. Een sjaal met een golfpatroon. Ik ben een eilandmeisje en als ik de zee zie of ruik, voelt dat voor mij als thuis. Dit patroon doet me aan de zee denken, aan de golven, aan mijn roots.

Of ik hem zelf ga dragen, weet ik nog niet. Waarschijnlijk wordt één van onze jongens er in de kou mee omhuld. Het ligt er ook aan hoe lang de sjaal wordt, wie hem gaat krijgen. Ik brei zo lang mogelijk door, maar weet niet hoe ver ik zal komen. Ik zie het wel. Ik geniet van het breien, van de heerlijk zachte wol, van de golven die onder mijn handen ontstaan. En de kleur begint al te wennen :o)

4 opmerkingen:

Tucana's Dream zei

Huh? Meen je dat nu? Lap, dan mag ik mijn voorraad hier ook gaan checken. Dedju toch!
In de winkel staan die toch ook niet koel? Hier toch niet... die staan gewoon in het rek. (en de datum heb ik eerlijk gezegd niet op gelet... mea culpa! Ik had het een week ervoor nog maar gekocht, dus had ik niet bedacht dat het slecht kon zijn... oh, ik voel mij echt stom nu.)

De wol woog allebei ongeveer hetzelfde (50,7 en 51,4 gram), dus normaal is dat wel dezelfde hoeveelheid denk ik dan :-/

Ik kan nu trouwens niet meer als anoniem antwoorden... maar dat is al niet meer nodig ook niet, denk ik zo *grijns*

Een famke zei

Prachtig dat golfpatroon, en ik had dus wel gelijk dat jij zo'n snelle breister bent:)
Christien

heleen zei

Heel mooi het patroon dat je breidt! En nu is ook goed de wol te zien, met allerlei nuances van groen, mooi hoor.
Jammer van de smoothie, maar dat heb je helaas soms in winkels dat ze ouwe zooi verkopen, een teleurstelling voor jou en voor je maatje.

Alice zei

Wat een mooi patroon heb je daar uitgezocht! Dat is een heel mooie sjaal aan het worden. De chocolade klinkt als heerlijk, de smoothie inderdaad minder. Jammer, helaas overkomt het mij ook wel eens dat ik iets aanschaf zonder echt naar de datum te kijken, het een paar dagen laat staan en dan... nou ja, daar zullen we het maar niet over hebben.:)