woensdag 14 maart 2012

Bollentijd!!

Vandaag is hier een doosje aangekomen ....
boordevol pakjes....
en met maar liefst 8 bollen wol! Drops delight in 2 hele mooie kleuren om te combineren.
Erbij het patroon voor Lanesplitter, schuingestreept rokje. Als ik een beetje uitkom met de stekenproef, ga ik hem ook echt breien!
Voor de kinderen een meter drop en voor Mink een hele mooie toasty topper in geweldige kleuren. Hij past perfect en staat heel goed. Ze lusten niet allemaal drop hier, maar Minkje echt wel, ;-)
Lieve bolmaatje, ik ben al helemaal blij, zodra Mink vanavond slaapt, ga ik een proeflapje breien en mezelf al trakteren op een cadeautje. Wordt vervolgd.

10 opmerkingen:

Zinzia zei

Amai, wat heb jij een lief maatje gehad, zoveel wol ;) Daar zal je echt wel iets mee kunnen breien...

Een famke zei

Sjonge! Wat veel wol, die rok is prachtig, ben benieuwd of je hem gaat maken! Mooi pakket!

Madame Mouton zei

Wat een leuke en lekker doos. En zóveel wol!

Wat zie ik daar een mooi fornuis op de achtergrond, zeg.

Monique zei

Tjee, wat een volle wollige prettige doos! Die rok lijkt me echt geweldig.
Ben erg benieuwd!

Anoniem zei

Wat goed dat hij er is! Maar wie lust er nou geen drop, ik kan het me gewoon niet voorstellen ;-). Heb je gezien dat ik op de achterkant van het patroon de methode geprint heb om de rok naadloos te breien. De link naar het Ravelry project staat erbij. Een de stekenproef hoeft niet te kloppen met die van het patroon. Je kunt met je stekenproef uitrekenen hoeveel steken je moet opzetten om de door jou gewenste lengte te krijgen. Dat staat allemaal uitgelegd op Ravely, maar ik was vergeten om dat op de kaart te schrijven. Veel plezier ermee!

maia zei

Neen, ik had dat niet gezien op de achterkant, maar ik had het tegen vanmorgen zelf uitgevogeld, die onderbroken nachten komen goed van pas bij breivraagstukken ;-)
Ik zag ook nog een mooi jurkje/tuniek dat ik met gelijkaardige streepjes zou kunnen breien, nog even twijfelen en hopelijk snel de knoop doorhakken.

maia zei

@ Annette, het fornuis komt van 123keukenapparatuur.nl of .com, was veel voordeliger dan in België, en ze leveren tot 20km over de grens. Wel specifiëren dat het voor Belgisch gas moet zijn, blijkbaar zit er een verschillende druk op de leidingen of zo.
@ bolmaat, de verbouwhel is hier plots weer losgebarsten, we hadden nog geen datum voor de afgesproken gevelwerken, maar gisteren stond die man plots al voor de deur om te zeggen dat ze vandaag begonnen. Alles lawaai en stof, mink die niet kan slapen,ik hoop op breitijd vanavond, ik heb het nodig ;-)

Myrthestiek zei

Wat een prachtig bollenfestijn!

Dat patroon ga ik eens opzoeken dit weekend, als het hoofd weer wat helderder is.

Alice zei

Oh Maia, wat een geweldige wollige doos! Drops Delight breit zo mooi op, ik ben erg benieuwd hoe het rokje eruit zal komen te zien.

Prachtig gezicht trouwens,kleine Mink die zo van zijn drop geniet...

Anoniem zei

Doe rustig aan Maia, je hoeft voor mij al die wol niet op te breien voor je alle pakjes open kunt maken. Pak er gewoon af en toe een uit als je er zin in hebt of even iets anders wilt dan stofwolken en jongetjes die niet willen slapen.