dinsdag 21 februari 2012

Ha, 'mijn' pakket is er!

Zelfs al een hele week om precies te zijn... en wat een veelbelovend pakket! Vol met kadootjes en een streng prachtige wol. Mijn partner heeft me de vrije hand gegeven... ik mag zelf weten wanneer ik wat doe. Dus tot nog toe bestaat dat uit vooral kijken naar de ingepakte kadootjes...
... en tegen D. zeggen dat er 'ook niet alvast eentje' uitgepakt mag worden. Nou ja, er is een uitzondering gemaakt, voor haar was er ook een pakje bij, namelijk dit paardige vriendenboekje.
Ze is helemaal enthousiast, want sinds het kwijtraken van inmiddels haar derde boekje (dat opnieuw ergens bij een klasgenootje is blijven hangen, echt balen!) vlast ze al op een nieuwe. Ze was dan ook heel verbaasd: 'Hoe wist .. dat ik zo graag een nieuw vriendenboekje wilde hebben?'

Dan de wol, want daar gaat het natuurlijk om. Deze is geverfd door Katia, een dikker sokkengaren dat bestaat uit 30% tencel en 70% wol.
Te mooi om er sokken van te maken, een eerdere test met tencel leverde namelijk al in een vroeg stadium gaten op. Ik ben nu eenmaal 'tough on socks' en dit materiaal is uitstekend geschikt om er een shawl van te maken. Op dit moment denk ik aan Deirdre. Om in de stemming te komen, heb ik de streng alvast gebold.
Het echte werk moet nog even wachten, eerst wil ik immers het pakket voor mijn partner helemaal klaar en gepakt hebben.
Lief maatje, ik ben er nu al ontzettend blij mee en er zal zeker nog een vervolg komen op deze blog!

6 opmerkingen:

Zinzia zei

dat is er prachtig uit :)

Madame Mouton zei

Mooi! Ik ben heel benieuwd hoe die wol opbreit.

heleen zei

Mooi zeg! Prachtig geverfd ook! Ben erg benieuwd hoe het gaat worden.

Monique zei

Leuk, al een pakket binnen, ziet er goed uit hoor! Ben ook erg benieuwd hoe de sjaal gaat worden.

Katia zei

Haha! Om eerlijk te zijn, ik kan me zelfs niet herinneren dat ik die streng zou geverfd hebben. :o (zeker dat het van mij was?)
(En ja, ik lees nog altijd mee op deze blog... :) ik volg jullie nog allemaal.)

Mmmm. de tencel-wol is mijn favoriet :)

Myrthestiek zei

Mooi pakket !!!!
Ik hoop toch echt de mijne dit weekend op de bus te kunnen doen.
Alles wel al klaar, het moet nog ingepakt en weggebracht worden.