donderdag 1 maart 2012

MB: Oh, kom er 's kijken...

Hoi,

De doos bleef uiteindelijk niet zo lang dicht. Mijn ongeduld gecombineerd met de nieuwsgierigheid van M. maakte het onmogelijk om nog veel langer te wachten met het openen van de spannende doos.

Wat zagen we toen de doos openging?


Mijn Magische Bol bestaat uit een boel ingepakte kadootjes gewikkeld in Lang Jawoll Magic Dégradé sokkenwol. In paars en rood en roze en bijna zwart. Mooi mooi mooi. Kijk maar...


In mijn bol steken 2 eetstokjes, die ooit deel gaan uitmaken van spintollen. Lekkere chocola met noten, mmmm, is al op. Er zit ook nog een groot zacht kado bij. En volgens mij weet ik al wat daar in zit :o)

Naast een boekje met patronen voor o.a. gekke garens kreeg ik het patroon Frangiflutti als brei-idee. Dit patroon is perfect voor deze wol en gister ben ik dan ook begonnen met het breien van een 'golvenbreker'. En terwijl het een heel eenvoudig patroon is, kreeg ik het voor elkaar om fout na fout te maken. Gister was sowieso een enorme wèèèèh-dag (vandaar ook geen blogje) en vanmorgen heb ik het begin van mijn Frangiflutti van de naald getrokken en besloten om een andere sjaal te gaan breien: Spectra van Stephen West. Ben verliefd op dat patroon. Mijn magische wol combineer ik met zwarte Arwetta (van Klazien's Kreaties) uit mijn sokkenwolkast. Ik zet de dubbele hoeveelheid steken op, zodat ik een fijne royale sjaal kan breien. Én lekker lang plezier heb van mijn Magische Bol.

Mijn maatje was mijn jongens ook niet vergeten. D. kreeg plak-tattoos: 'Cooooool' en M. een speelmat voor zijn (uitgebreide) wagenpark. Die mat werd gelijk in gebruik genomen en ligt nu pontificaal in de kamer. Hij is er erg blij mee.




En vanmorgen bleek nóg iemand erg blij te zijn met de nieuwe speelmat.....


Lief maatje, ik herkende je handschrift en wist dus gelijk wie je bent. Ik zal hier nog lekker een beetje geheimzinnig doen, want dan kan de rest ook nog even Sherlocken. Bedankt voor het fijne pakket dat je voor me hebt samengesteld. Ik ben momenteel niet zo uitbundig, zit in een flinke dip. Maar ik ben echt heel blij met mijn magische bol. De sokkenwol vind ik prachtig!


Doeg,
Judith















5 opmerkingen:

Een famke zei

Mooi!!!! Kweet ook wie je maatje is, herken het briefpapier maar ook de stijl!
Hoop dat je er een beetje van kunt genieten...
Christien

Monique zei

Fijn dat je bol er is nu je je niet zo lekker voelt. Grappig dat de mat zo in de smaak valt, ook bij de kat. Dat zou onze kat ook doen!
Heel veel plezier met de bol en dat hij je maar snel uit die dip kan trekken!

Myrthestiek zei

Heerlijk pakket. Hopelijk haalt 'ie je gauw uit de dip.

Alice zei

Een heel mooi pakket met prachtige wol. Dat wordt genieten!

Maia zei

Mooie wol!
Ik ben benieuwd naar je breiwerk.