zondag 18 mei 2008

Twijfel twijfel twijfel...

Ik blijf twijfelen...
Het patroon dat erbij zit vind ik fel mooi, alleen zou ik daar de schouder/bovenkant anders van willen doen dan, dat was het enige dat ik ook bij magknits' swing thing ook niet zo super vond...

Maar nu het twijfelgeval: in het boek dat bijgeleverd zat, staat een prachtig prachtig patroon, gewoon om verliefd op te worden... voor de ravelry'ers: http://www.ravelry.com/patterns/library/baby-bolero
Ik ben zowiso van plan om dat te maken, maar dan liefst van al een maatje groter...
maar dan zit ik weer met het 'maten etc...'-probleem en daar ben ik echt niet goed in... 9 kansen op de 10 is dat dan een bolero voor mijn broer ofzo, mij kennende...
Heeft iemand dat patroon al eens gemaakt voor een niet-newborn-baby'tje? In hoeverre moet je dat dan veranderen en vergroten?
Och, het is weer zoiets waar ik gewoon aan moet beginnen hoor, maar de stap zetten is waarschijnlijk weer moeilijker dan het effectieve breien...
Oftewel... ik pieker te hard en er dwaalt vanalles in mijn hoofd rond.

Dus wat zou ik doen?
Het mooie bijgeleverde patroon maken en het bovenstuk veranderen maar niet weten of het mooi gaat worden? Of het bolero-boekpatroon maken en het groter maken...
Of misschien gewoon het bijgeleverde patroon maken en hopen dat het schouderstuk subtiel/minder opvallend is of...
aaaaaargh! Is dat eigen aan het leven na de roze wolk? ;-)
Alhoewel... de roze wolk hangt hier nog steeds... zo'n lief perfect kleintje! zwijmel zucht!

5 opmerkingen:

Een famke zei

Als je echt twijfelt, zou ik nog eventjes verder zoeken als ik jou was. Als het zulke prachtige wol is wil je ook iets maken dat je helemaal naar de zin is!

Christien

Anoniem zei

ik ben vergeten welk patroon er bij je bol zat, maar het andere patroontje vergroten is niet echt moeilijk.
Je moet eerst weten hoe breed je hem wilt hebben, bvb aan de hand van een truitje in de gewenste maat en dan een proeflapje breien zodat je kan berekenen hoeveel steken je moet opzetten. Op plaatsen waar je moet steken afzetten of minderen doe je dat ook in verhouding. Een babytruitje of pakje bij de hand is wel handig om in het oog te houden of het model in verhouding is.

Iris zei

die baby bolero heb ik gemaakt, maar was al meteen te klein voor mijn neefje van nu bijna 5 mnd. en ruim 9 kilo:-) De mouwen werden ook wat wijd vond ik, maar misschien was mijn 'gauge' wel niet goed. Je kunt 'm zien bij mijn ravelry projects.

Tucana's Dream zei

ik ben gewoon met het patroon begonnen... de bovenkant (wat me niet zinde aan swing thing) is ondertussen af en veel subtieler dan swing thing!
Oef, juiste keuze gemaakt dus ;-)
De wol breit prachtig op!
Als ik nog wat verder ben trek ik wel foto's ;-)
Lizet heeft duidelijk veel meer ervaring in zo'n dingen breien dan ik, LOL!
Maar ik herken dat twijfelgedoe wel van bij ieder project hoor, haha! Ik blijf twijfelen tot ik er mee bezig ben... typisch ik!

Alice zei

Ik wilde hier net gaan schrijven dat je inderdaad moest maken wat jou het meest naar de zin is... leuk dat het patroontje toch goed uitpakt! En dat twijfelen herken ik oh zo goed van mezelf.

Van de prachtige wol die ik heb gekregen ben ik nu een soort shrug aan het breien, dus niet de bolero van het bijgeleverde patroon. Wel mee begonnen, maar op de een of andere manier vond ik het niet echt mooi worden met deze meerkleurige wol, ik denk dat een effen kleur de bolero veel beter zal doen uitkomen - en ik heb nog een streng indigo blauw :).

Morgen of overmorgen weer wat foto's maken, er is al een prachtig kadootje voor D. uit de bol gekomen.