maandag 12 mei 2008

Patroon gezocht

In de Caffeine Addicts swap heb ik een prachtige streng zachte Silk Cashmere gekregen met als patroonsuggestie een paar enkelsokken.

Maar 100% wollen sokken en ik gaan niet goed samen (gaten!!), dus ik ben op zoek naar een patroontje wat wel bij deze wol past (geen mittens ofzo). En aangezien de laatste tijd een aantal mensen op deze blog druk bezig zijn geweest met het zoeken en vooral vinden van 'one skein' patronen, hoop ik dat iemand van jullie een goede suggestie heeft. Het is een streng van 50 gram/ 170 meter.

3 opmerkingen:

Myrthestiek zei

Is dit http://www.oneskeinwonders.com/patterns/shrug.php misschien iets?

Judith zei

Ik ben met een sjaal bezig voor mijn tante (ik krijg haar Ashford Traditional en wil een aantal dingen voor haar maken als dankjewel, ze wil namelijk geen geld voor het wiel hebben).

Ik brei hem van zelfgesponnen merinowol in paars/aqua/lime. Het patroon dat ik gebruik is het Easy Drop Stitch Scarf pattern.

http://christine.typepad.com/photos/completed_projects_2006/drop_stitch_scarf_011106.html

Je maakt het net zo lang en breed als je zelf wilt (of tot de wol op is). Jouw garen lijkt me zalig voor een sjaal.

Doeg,
Judith

Alice zei

Tessa, dat is een leuke shrug! Ik ben echter eerst die andere van plan, je weet wel, die in de sidebar. Ik heb nog wat bamboo liggen, eens kijken of dat genoeg is.

Judith, dat is een prachtige sjaal! In ieder geval ga ik dat patroon opslaan, inderdaad is dit een heerlijk zachte wol voor zoiets.
Erg lief van je tante om je een Ashford kado te doen.