zaterdag 17 mei 2008

O jee..help!

Was nog vergeten erbij te schrijven welk patroon ik brei van de swapbol:
Beach Onesy & Hat van Lion brand

Heb al meteen een vraag:
Ik brei nu nog maar de 6e toer en snap nu al iets niet :-(

er staat k2tog, k2,(k into front and back of next st (inc 1 st)) twice, k3. slip 1 k1, psso; rep from * to end.
meteen het begin: 2 samenbreien, 2 recht breien en moet ik die 2 dan meerderen of de 2 steken tussen k2 en k3?
hopelijk heb ik niet elke 3 toeren een vraag..

Hans kon me niet helpen, zei dat het voor hem net zo moest zijn als wanneer je aan mij 24x16 vraagt ;-)

Bedankt alvast, oh ervaren breisters in het engels!

7 opmerkingen:

Monique zei

volgens mij moet je die k2 dus al gelijk meerderen omdat het er met haakjes achter staat. dus een steek in de voorlus van de steek en een in de achter lus en dit dus twee keer.
Zeker weten doe ik het niet maar zo zou ik het doen, succes.

Alice zei

Zoals is het lees moet je de 2 steken na de K2 meerderen.

Olga zei

bedankt voor de hulp, kennelijk niet heel eenduidig, maar zelf ook meer het gevoel dat ze bedoelen twee steken na de k2 meerderen
ik probeer het gewoon, in het ergste geval moet ik iets uithalen

Monique zei

tja, meestal is het gewoon een kwestie van proberen. succes

Olga zei

het lukt!! en het golft echt, ik ben trots dat ik dit kan, en heb de smaak van het breien weer helemaal te pakken!! gauw weer verder (al die uitstekende stukjes van cadeautjes helpen ook wel geloof ik ;-)
er viel al een kleine baby uit!( een stekenmarkeerder)

Jon zei

Gaaf Olga, zet'm op!

Alice zei

Leuk he, die kadootjes! Hier zie ik een lavendelzakje in zicht komen!