dinsdag 27 mei 2008

eerste kado's losgebreid!

jaaaaaaaaaaaaaaaa begonnen! Ik ben nu bezig met Hew. Ik vind het patroon niet super uitgeschreven. Als ik het patroon volg zoals het opgeschreven is dan krijg je een steek die aan alle kanten recht gebreid is (garter wat is dat in nederlands?). Maar dat moet dus niet. Dat betekent dat ik me ook afvraag of je in elke toer moet meerderen op de raglannaden. Nouja ik zie het wel. Hmm... lees nu op haar blog dat dat dus niet de bedoeling is en dat heb ik dus wél gedaan. Grrrr kan ik het uithalen. Baal van slecht geschreven patronen!
Ondertussen wel allerlei moois losgebreid. Dat heb ik dan wel weer mooi meegepikt :-) Ik laat jullie nog even in spanning totdat ik een foto kan nemen !

6 opmerkingen:

Een famke zei

Ooh wat een geweldig patroon, als je het allemaal uitgevogeld hebt mag je die best op de groep zetten hoor:)

Ben benieuwd naar de eerste fotootjes....

Christien

maia zei

mooi patroontje! die zou ik ook nog eens willen maken
garter is rechts, dus misschien ben je toch juisdt? garter rib is 1 rij alles rechts en 1 rij rib bvb 2/1 rechts averechts, zoals bij Vestee

Alice zei

Oh, zo'n patroon dat je eigenlijk zelf verder mag ontwerpen... ik begrijp heel goed wat je bedoelt. Ik ben toch al een slechte in het volgen van patronen, als de beschrijving dan ook nog eens niet helder is, wordt het een chaos, zowel in mijn breiwerk als in mijn hoofd.

Olga zei

Goeie keus Tabitha! ben heel benieuwd, hoop dat het lukt met het onduidelijke patroon, kan ik ook nooit goed tegen, meestal begin ik pas als ik al een idee heb wat ik moet doen.

heleen zei

Super leuk patroon, behalve de beschrijving dus....Ben beniuwd hoe het er met je wol uitziet. En ik ga met Christien mee in het feit dat je het - goed beschreven patroon natuurlijk dan he - best op de groep mag zetten.

gnaptor zei

nou uiteindelijk valt het patroon wel mee. Er staat niet letterlijk dat je ale averechte toeren moet breien zoals je ze tegen komt. Die toer staat er helemaal niet in, dus niet verkeerd verteld, maar niet genoemd. Ja dan ga je dus alles recht breien en elke toer meerderen ipv om de toer.....
Voel me ook een beetje lullig, de dame die het heeft gemaakt is volgens mij gewoon een leuk persoon en geeft ook aan dat het nieuw voor haar is. Ik kwam erachter dat ik al haar ontwerpen geue-ed had op ravelry. ze maakt dus echt leuke dingen! het vordert iig goed nu :-)