maandag 12 maart 2012

de foto's


Dit is hem dan! 
Ik vindt het zo leuk dat het een 'klassieke' magische bol is, met de kado's erin gerold. De meisjes zijn ook zeer geïnteresseerd en vooral Mathilde zeurt me de oren van mijn hoofd om de kado's te mogen uitpakken. Ik heb al gezegd dat die kado's voor mij zijn, maar de slimmerik heeft al bedacht dat we dat niet weten omdat ze ingepakt zijn.

Mijn maatje heeft een heleboel patronen in de doos gestopt van mooie sjaaltjes. Maar ik ga voor iets groots! Meteen toen ik de wol zag stond ik versteld met de gelijkenis met wol die ik net zelf geverfd heb met de Landscape dyes die we met de wwww's 2009/2010 van Alet gehad hebben. Ik wed dat mijn maatje die ook gebruikt heeft om de bolwol te verven! 

Ik heb 250 g wol geverfd en met die van de bol zou dat net, net genoeg moeten zijn voor een vest. Een Shalom Cardigan die mijn Malabrigo Shalom moet vervangen die binnen no-time een pillenbaal geworden is (nooit meer Malabrigo worsted voor mij!). Dat wordt dan mijn 4e Shalom (tenzij ik een ander patroon vind wat nog mooier is. Suggesties?).

En dit mochten de meisjes en ik al uitpakken:



Een super mooie cowl voor mij van handgesponnen wol waarvan ik direct de herkomst herkende (jullie ook?).



En voor de meisjes ieder een prachtig vogeltje van hout. Noémi kreeg de merel (of is het een andere soort?) en Mathilde de kolibrie (die perfect past bij dat prachtige nimmer stilzittende kind).

Bedankt maatje en ik ga aan de slag!!

7 opmerkingen:

Monique zei

Ja leuk, zo'n klassieke magische bol! En de kol ook geweldig. En de vogels...... super mooi! Ik denk dat ik ook wel weet waar deze bol vandaan komt!

Ik heb ondertussen een berichtje van mijn maatje gehad dat het iets langer gaat duren met mijn bol! Mijn maatje had Machine pech!
Dus ik wacht het nog even rustig af.

Anoniem zei

Wat een toeval van jouw bijpassende wol! Ik gebruikte nochtans andere verf.
Mijn eerste idee voor een patroon voor jou was trouwens deze: http://www.ravelry.com/patterns/library/promise
De vogel zou ook een duif kunnen zijn, dacht ik ;-)
Veel breiplezier!!

Madame Mouton zei

Leuk een "echte" bol. En mooie kleuren ook.

Ik denk ook dat ik weet wie jouw maatje is.

Hoeveel bollen zijn er nu nog onderweg? Met hoeveel doen we eigenlijk mee?

Madame Mouton zei

En de wol van de col komt mij ook bekend voor.............

Een famke zei

Volgens mij een belgisch maatje....mooie wol, prachtige aquakleuren...

Myrthestiek zei

Schitterende "klassieker".

En toeval bestaat niet, dus het heeft zo moeten zijn dat jij en je maatje dezelfde wol hebben geverfd. Kun je jezelf heerlijk verwennen met een nieuw vest :).

Alice zei

Die vogeltjes zijn wel heel lief.

Prachige cowl ook. Ben erg benieuwd naar de Shalom.