zondag 4 maart 2012

de bol : een fofocollage

De bol is er, maar ik moet wel toegeven dat ik alle cadeautjes al heb opengedaan. De wol die ik er eventueel bij wou doen, voelt niet goed en op het moment heb ik gewoon geen idee wat ik ermee kan aanvangen. Ik ben dus nu druk de kleurstokjeswol aan het spinnen met de spintol, het is prachtige aangename zachte wol. Vermoedelijk zal dit daarna in een wingspan gebreid worden.
Rara, wie raadt het thema, ik vond het nogal heel moeilijk om te raden :)
Ik kan een ding meegeven, het ruikt lekker naar rozen nu aan mijn werkzetel :p












10 opmerkingen:

Maia zei

O, ik ben vooral onder de indruk van de hartjes aan de lamp en de speld van een breinaald!! De bladwijzer vind ik heel goed gevonden. Ik denk dat ik weet wie je maatje is ;-)

Monique zei

Ik denk dat ik weet wat het thema was, Valentine!?
Wat leuk die gebreide hartjes, en die speld. Dat wilde ik ook proberen, was me alleen nog niet gelukt.
Die Bladwijzer vind ik ook geweldig.
Ik ben niet zeker wie jouw maatje is.

Zinzia zei

Oh, dat aan mijn spinnewiel is niet meegekomen, maar er was ook nog een heel leuk hartje met lavendel en dat heb ik aan mijn spinnewiel gehangen ;)

Anoniem zei

Je hebt goed gegokt met het thema Monique :).

Fijn dat de kadootjes in de smaak/geur vallen, en er komt vast wel eens een patroon voorbij voor de wol :D.

Zinzia zei

Het zal waarschijnlijk niets voor mij worden. Als ik nog eens een cadeautje moet breien voor een meisje, komt de wol heel mooi van pas. Maar ik wacht tot ik weet welk cadeautje ik moet breien :) Zodat het een perfect cadeautje wordt. Ik heb geen zin om nu iets te gaan opbreien, enkel omwille van het opbreien, want mutsen en wanten heb ik absoluut niet meer nodig en voor sokken was het dus juist wat te weinig. Het kan wel zijn dat ik een jacquard vind voor sokken, iets met gewone effen wol of zo. Ik ben nog druk aan puzzelen. Met verschillende kleuren breien in sokken wil ik ook nog wel uitproberen:) Allez, we hebben een zoektocht naar het perfecte sokkenpatroon gevonden. Nu snel op zoek

Myrthestiek zei

De Binsenkorbchen http://www.ravelry.com/patterns/library/binsenkorbchen-socks staat nog altijd op mijn lijstje om eens met kleuren te breien.

Het voordeel van dit patroon vind ik dat je geen dubbele dikte van draad hebt. Zelf ben ik niet zo gek op hele dikke sokken. En je hebt maar de helft van iedere kleur nodig ;o).

Monique zei

Oh, dat lijken me leuke sokken om ook eens te breien.

Anoniem zei

Als het goed is Tessa kun jij vanaf morgen een pakketje verwachten...

Alice zei

Wat leuk, al die hartjes! Mooie wol trouwens.

Zinzia zei

wil je hem hebben voor D?