donderdag 22 mei 2008

De rest van de bol is nu ook ontsluierd

En helemaal opgebreid! Heerlijke wol om te breien, de kleuren kwamen heel mooi uit bij elkaar en zo ontzettend leuk van het ene naar het andere kadootje te mogen breien! Ook ik ben schandalig verwend, voor als je het niet meer zo weet, zie dan tevens mijn eerdere posts.

Voor de detectives: eerder is er een foto geplaatst van een stukje breisel. Het geheel is hier te zien, een prachtige hoofdband. Zit ook lekker, daar zijn Dorrit en ik het over eens. En nog een verwenkadootje voor de prinses, een bijpassende armband voor bij de ketting die al eerder onthuld werd. Ze vindt het geweldig!


En dan een foto van allerlei zaden, allemaal omhuld door hun eigen verpakking. In het paars-zwart-gouden zakje een paar pompoenpitten met plantaanwijzing en een recept voor een heerlijke compostsalade. Was het niet zo dat pompoenen het best groeien op composthopen?
In het juten zakje lavendel, ruikt heerlijk. Dat ligt nu tussen het beddengoed.
Het zakje 'cress' is voor Dorrit. Goed gekozen, ze is dol op tuinkers. Ze eet het liefst sandwiches met eggmayonaise en cress.


En hier de affe shrug. Er is helemaal niets meer van deze wol over, alles is opgebreid. Nou, niet alles. Ik heb nog een streng Indigo BFL. Oorspronkelijk was ik van plan om hier de Bolero mee te gaan breien, maar ben bang dat ik het niet haal met 167 meter. Dus ik kan twee dingen doen: op zoek naar iets anders voor deze wol of afwachten met hoeveel meter Tabitha haar versie gaat halen. Ik heb onlangs in de UK swap een tweetal strengen lavendelkleurige Blue Sky Hand Dyed Cotton gekregen, misschien dat ik daarvan die Bolero kan breien.


Lief swapmaatje, ontzettend bedankt voor deze geweldige Magische Bol!

Zo. Wanneer is de volgende ronde? :-)

7 opmerkingen:

Judith zei

Wauw, wauw en nog eens wauw. Ik vond jouw strengen al erg prachtig, maar nu je shrug klaar is, mooi, mooi mooi.

Ik heb nog een potje plantaardige indigo en daar wil ik hoognodig eens mee aan de slag. Voor het weekend zal ik kijken wat ik nog nodig heb en dan ga ik eens een poging wagen. Ik wil eigenlijk buiten verven en moet dus even kijken hoe ik één en ander ga regelen.

Ik heb vandaag leuke dingen gekocht en van de week ook wat bijzondere spinmaterialen gekocht. Zal ik die eens laten zien (bij gebrek aan spannende bollen en zo :o)?

Doeg,
Judith, voor wie de pret nog helemaal moet beginnen, terwijl de eerste bollen al opgebreid zijn en dat eigenlijk ook wel weer bijzonder vindt. Wat in het vat zit en zo...

Judith zei

Van het garen van je hoofdband heb ik trouwens ooit een paar sokken gebreid voor een vriendin.

Is dit een hint?
Neeeeee, dit is geen hint :o)

Doeg,
Judith, die benieuwd is of haar gemaakte magische bol eigenlijk al herkend is?

Tucana's Dream zei

Ik heb hier sinds kort een heel boek liggen met 1-streng-patroontjes :P
misschien vind je daar wel een ideetje in :P
(snorry, kon het niet laten *grijns*)

Alice zei

Errug grappig Tucana! ;-)

En Judith, ik ben heel benieuwd naar de spinmaterialen, ik zou ze graag zien.
Indigo verven is erg leuk om te doen, ik vind het iets magisch hebben. Hm, als ik wat tijd heb van het weekend ... sowieso eigenlijk wel zin om wat te verven met plantaardige materialen weer.

Oh, bedankt voor de hint. Nu ben ik nog niets wijzer dus. :-) Ik heb trouwens een bol voorbij zien komen waarvan ik dacht dat het de jouwe was, maar heb nu geen idee meer welke dat was. Straks maar eens wat terug zoeken.

Myrthestiek zei

Prachtig is de shrug geworden. Wat een heerlijke verwennerij bij jullie. De hoofdband ben ik idd in de eerdere posts tegen gekomen. Ik weet dus waar het vandaan gekomen is ;o).

Monique zei

Geweldig mooi geworden die shrug. en ik zie dat jullie ook heerlijk verwend zijn. De hoofdband is ook mooi zeg! dus dat was het!

Jon zei

Mooi! erg mooi! Ik ben niet zo'n shrugjes mens, maar dit ziet er wel erg leuk uit... misschien toch maar eens proberen voor een van de meiden.
he, gezellig he al die pakjes en kleurtjes...