zondag 20 juli 2008

wohohohohohooooooooooo


Jullie willen niet weten wat voor moois allemaal uit m'n bol komt gerold!!! ik heb al een heerlijk kookboek uit italie, een prachtige grote-projecten-tas van Texel, Mink een kado uit lego-land, sid een kado uit zee-land (jullie snappen het thema van mijn bol :-)). En net haal ik er een ashford yarn gauge uit! Echt helemaal te gek! Nog even uitvogelen hoe dat dat werkt, maar dat komt goed. Maar... Christel heeft ook spin control cards besteld. Nu is mijn vraag aan Christel: lijkt dat hierop, werkt dat anders?? Anders kan de mijne naar iemand anders.
Net gekeken op vipfibers, en dat ziet er anders uit. die wil ik toch ook wel erg graag!

Ik ben helemaal blij met mijn bollen. En ja MBM , ze zijn wanstaltig en breien voor geen meter ;-) Bah, wat zitten die vervelend vol met kado's, en wat een werk om ze vrij te breien. hihihi

Ik ben dus bezig met een spencer voor Mink. Ik ga daar in relief een grote haai in breien. Maar het wordt weer spannend.... of ik genoeg wol heb. Ik zit nu bijna op een kwart van de wol en ook in mijn berekeningen op een kwart van de spencer. Het zal dus weer precies aan de maat worden..... Maar ik ga hem zeker voor de vakantie opbreien, al moeten we een dag later gaan! En desnoods trek ik hem uit en maak hem een maat kleiner voor Sid. Dan heb ik wel al de lol van opbreien gehad en kado's vrij breien, maar dan gaat de wol even in de re-run. Komt helemaal goed, ik vind ook dan nog wel een internetsjop om de eindfoto's te laten zien.

Mijn MBM is trouwens erg stil.... is ze op vakantie??? Of ga je je niet prijs geven. Met de gewoven projecttas dacht ik weer wat dichter bij de onthulling van mn MBM te zijn, maar.... hmmmmm dat strookt weer niet met mijn eerdere idee. AHHHHHHH! help!

10 opmerkingen:

Anoniem zei

Tja, Sherlock spelen is nog niet zo makkelijk LOL.

Judith zei

Hoi Tabitha,

Fotootje? Misschien kunnen we er nog een hint uithalen?

Doeg,
Judith, heeft het idee niet de enige Sherlock te zijn deze ronde :o)

Anoniem zei

ja de foto's volgen nog :-) Er zijn al zoveel kado's uit komen rollen, ik word zo verwend!! En de wol is echt heel erg mooi, super kleuren! De trui ben ik nog niet helemaal uit, of die wordt zoals ik wil. Ik heb zelf een knitting chart gemaakt en op zich werkt die prima. Maar ik weet niet of het helemaal werkt met een rechte steek als ondergrond en dan de hai als averecht relief erin breien. De wol is natuurlijk ook heel druk van kleurschakeringen. Ik brei gewoon stug door. En ik kan ook altijd de outline met bijv. rood mazen.
tabitha

heleen zei

JA, foto's!!!
En hoe zit het nou met je blog, is dit nou een nieuwe? De link brengt mij er trouwens niet heen. 'Blog niet gevonden' krijg ik.

Anoniem zei

Hoi Tabitha,

Zal ik iets verklappen? De tas komt niet van texel, de wol komt er vandaan. Of eigenlijk is dat ook niet helemaal waar. De wol komt van een Texelaar, maar dan gewoon van hier. Snap jij het nog?

En of ik op vakantie ben? Ik lees in ieder geval mee hier :)

Je MBM

gnaptor zei

Heb je hem zelf gemaakt??? dan heb je hem zelf gesponnen / gevilt / geweven? Zit nu op mijn werk en kan hem niet even grondig bekijken. Wow ik voel me al zoooo verwend, dat zou wel helemaal buitenissig zijn. Fae is trouwens helemaal in de gloria met haar tasje en klikhaarsliert (foto's volgen!)

hard doorwerken, kan ik snel naar huis, doorbreien!

gnaptor zei

o en heleen ik heb twee blogs: 1 persoonlijke over mijn eigen gedoetjes. en 1tje alleen voor breien, dat is www.gnaptorknits.blogspot.com Zou het moeten doen......

Anoniem zei

Hoi Tabitha,

De tas is een typisch geval van: een beetje van mezelf en een beetje van... ja, van wie eigenlijk?

Ik heb hem zelf gemaakt voor je. Niet specifiek als project-tas, maar daar is hij waarschijnlijk wel goed voor te gebruiken met alle vakjes. De 'knip' is voor je sleutelbos, zodat je die niet op de bodem van je tas hoeft te zoeken. Althans, dat is waar mijn sleutels zich altijd lijken te verstoppen.

Nog meer weten? Handgeschoren, handgesponnen, handgeverfd, handgeweven, machine-gevilt en mbv de naaimachine genaaid. En verder laat ik nog maar even in het midden welke van bovenstaande handelingen door mijn eigen handen zijn uitgevoerd :)

Je MBM

gnaptor zei

zo mooi en bijzonder, ik heb er geen woorden voor! zelfs mijn broer was helemaal onder de indruk. vandaag laatste dag gewerkt, morgen foto's van de vorderingen en de kado's die er nu al uitgerold zijn.

Alice zei

Dit klinkt als wel een heel bijzondere tas. Zou ik ook graag een foto van willen zien eigenlijk. De andere kadoos lijken me ook geweldig!