vrijdag 11 juli 2008

De Magische Bol

Voor mijn downstream partner is eigenlijk wel klaar. Er moet nog gewikkeld gaan worden, ergens dit weekeinde schat ik zo. Kleinigheidjes genoeg om er bij te doen. Of mijn maatje het allemaal leuk vindt is natuurlijk nog een vraag, maar ach... Wat ze niet leuk vindt gooit ze een volgende keer bij gewoon bij een andere MB. ;-)
Natuurlijk waren er ook hier wat problemen. Zo had ik een thema in mijn hoofd, totdat ik HET patroon vond. Klinkt geweldig, maar datzelfde Patroon schopte eigenlijk het thema in de war en had beter bij een ander soort thema gepast dat mogelijk weer beter bij een andere MBM had gepast. Dus het hele thema werd overboord gegooid. Oh ja, het patroon past trouwens ook niet helemaal bij de wol die ik al had geverfd, maar ik vertrouw het mijn maat toe om hierin wat wijze beslissingen te nemen.
Wat verder nog... Oh ja, wat ben ik blij met die antwoordlijsten! Voor de zekerheid keek ik de lijst nog eens na vanwege een bepaalde aankoop, bleek dat op de 'not done' lijst te staan. Gelukkig bracht het dorpssupertje uitkomst. Nog een voordeel van de Co-operative: er is totaal geen keus, dus hoefde ik niet te twijfelen. :-)
Verder is alle inpakpapier op, mede dankzij de dochter die ook fanatiek gaat inpakken als ik dat doe.
Ook had ik beloofd om zoiets als een tip van de sluier op te lichten. Bij deze dan.
Enkele weken geleden kocht ik 6 bollen wol, superwash, 20% lambs/ 80% merino. Heerlijk zacht. Het was in de Charity shop, ik heb er £1.50 voor betaald. Het enige was dat ik de kleur helemaal niets vond, sage.
Hier een foto van toen het in de pan ging

En zo ziet het er nu uit. 300 gram wol/ 720 meter. Nu nog verzinnen wat ervan te gaan breien.

Wat de hint betreft: tegelijkertijd kreeg ik gratis en voor niets iets anders mee, als ik dan toch zo van breien hield... En ik, vrek die ik ben, heb uit datgene iets voor mijn MBM gemaakt. Over gierig zijn gesproken, gisteren kwam de zoon van 13 thuis met een gratis iets van Tesco. Gaat ook bij de bol.

Vooruit, hier iets wat echt in de bol gaat...

9 opmerkingen:

Myrthestiek zei

Leuk, leuk, leuk. Ik ben gek op gratis en UWYH. Nu kan ik natuurlijk een beetje vals spelen met een winkel aan huis ;o).

Hier komen de kadootjes dit weekend ook af, het is alleen nog wachten op de wol.

Groetjes Tessa

Judith zei

Hoi Lizet,

Prachtige kleuren. Ik zag de foto van je geverfde wol het eerst en ik dacht dat die voor je maatje was. Hoe gaat dat gezegde ook alweer? De wens is de vader van de gedachte :o)

Ik ben ook met iets 'cheaps' van de braderie aan het werk. Ik kocht een zak vol garens, nieuw met label, voor een prikje. Gister begonnen met breien, nu in elkaar aan het zetten. Het heeft de goedkeuring van jongste, die volgens mij stiekem hoopt dat het voor hem is. Geeft niets, ik heb nog 8 bollen van hetzelfde garen over :o)

Zelfmaakkadootjes zijn klaar, ik moet stoppen met kadootjes kopen, anders heb ik weer een 'waar-laat-ik-het?'-probleem, maar nog steeds geen wol (geverfd) voor de bol zelf....

Doeg,
Judith, die werkelijk geen idee heeft wat UWYH betekent

Myrthestiek zei

Use What You Have :).

Judith zei

Hoe kon ik dat nu niet weten? Ik doe niet anders momenteel, GWJH :o)

Doeg,
Judith

Anoniem zei

nou, die hints zijn erg usefull... schieten we niks mee op, Lizet. Maar da's de bedoeling ook waarschijnlijk, LOL!

Ik sla met een paar van mijn kadootjes voor mijn MBM ook een paar vliegen in 1 klap. Over UWYH gesproken....

Anoniem zei

Prachtige kleuren. Ik zag de foto van je geverfde wol het eerst en ik dacht dat die voor je maatje was. Hoe gaat dat gezegde ook alweer? De wens is de vader van de gedachte

Dat doe je me toch niet aan?! Ik had me al laten overtuigen dat je echt geen groen wilt, nu dit weer! Wat moet ik met zo'n maat! Alle verfsels overboord, laat ik maar weer opnieuw beginnen. Ze wil iets rodigs met paarsigs dus :).

Judith zei

Hoi maatje van me,

Haha, maak ik het je erg lastig?

Ik zal eerlijk zijn, ik vind Lizet's wol erg mooi en als die streng voor de magische bol zou zijn, denk ik dat haar maatje daar heel blij mee zou zijn (mocht je voor dezelfde kleuren vallen als ik), maar het betekent niet dat ik niet net zo blij word van andere strengen en kleuren :o). Oké, oké, met groen ligt dat wat lastig, maar voor de rest, verras me maar. Ik ben niet bang voor een beetje kleur!

Oh mèn, ik word zo langzamerhand stiknieuwsgierig naar mijn bol én naar mijn maatje. Want daarover tast ik nog steeds in het donker (shine a light on me, owowooooow.

Doeg,
Judith, die vreest dat ze zelfmaakkadootje 2 overnieuw zal moeten maken, het doet niet wat het zou moeten doen.

Olga zei

de wol klinkt heel zacht en is heel mooi geverfd, maar met die hints schiet het niet op ;-)

Alice zei

UWYH. Weer wat geleerd. Zie hoe nuttig deze blog is.