donderdag 17 juli 2008

Lakoekaratsja....

Joepiedepoepie, ik heb mijn magische bol gekregen! Verrassend snel en oh, zo heerlijk. De (sokken)wol is schitterend, ik ben er bijzonder van gecharmeerd. En de kadootjes die ik al heb mogen uitpakken, wauw, wauw, wauw. Ik voel me zo'n ongelovelijke bofkont. Ik ga morgen foto's bij daglicht maken en jullie alles laten zien, nu zouden de kleuren vertekenen en dat zou zonde zijn.

Ik heb nog niet besloten wat ik van de wol ga breien, in ieder geval sokken. Voor mezelf! Ik vind de kleuren zo prachtig, dat ik denk dat een (steken)patroon niet veel toevoegt, misschien zelfs afleidt van de kleuren (of gewoon niet voldoende tot zijn recht komt). Sokken met een kabel trekken me wel (zeker met de bijzondere 'kabelnaald' die ik heb gekregen, maar misschien dat ik die toch beter van een meer effen/semi-solid garen kan breien. Kortom, ik ben er nog niet uit. Voor nu liggen de bollen (jawel, het zijn er 2, ideaal voor een 2-sokken-tegelijk-breister) pontificaal in het zicht en ik geniet me suf van de aanblik :o)

Morgen meer.
Be prepared...

Doeg,
Judith *blij*

2 opmerkingen:

Myrthestiek zei

Joepie, gefeliciteerd !!! De laatste zal de eerste zijn :o)))).

Alice zei

Zoiets als laatst en eerst wilde ik ook al zeggen. :-)

Een leuke patroon-steek zoeken bij kleurige wolletjes kan inderdaad een ramp zijn. Zelf ben ik nu net begonnen aan een paar mannensokken in de kleur petrol en was daarmee een kabel van plan. Maar omdat deze sokken meer een tussen-alle-verhuis-perikelen-door project zijn, wil ik het mezelf niet te ingewikkeld maken en moet die kabelnaald maar even wachten.
Nu wordt het het Ringwood patroon volgens Nancy Bush. Waarom? In de eerste plaats omdat het zo heerlijk simpel is, maar ook omdat de sokken voor M. zijn en deze heeft ongeveer een jaar lang 3 dagen per week in een B & B in Ringwood gelogeerd.