zaterdag 5 juli 2008

Eensaf

Enkelsokje numero uno is klaar. Wat is het toch een zalig klein breiwerkje, een kindersok zónder boord, af in een mum van tijd :o)



Gepast, gekeurd en goed bevonden.

Voor de statistieken:
52 steken opzet, naalden 2,25
Verstevigde hak
Maat 31, totale lengte 20 cm
Per enkelsok nodig: 15 gram


Hier het 'voetje' bij één van de matchende shirtjes. Al was de wol er speciaal voor geverfd :o)

Nummer 2 staat nu op de pennen. Ik ben bezig met het opnemen van de steken voor de spie.
Kadootje 2 zit nog stevig ingepakt/ingerold. Wordt vervolgd...

5 opmerkingen:

Een famke zei

Ziet er mooi uit, goeie combi idd!
15 gram! dan kun je misschien precies 2 paar maken, zeker als het tweede paar kleiner wordt..

Leuke foto's, je bent maar fanatiek!

Christien

Myrthestiek zei

Mooi geworden en het shirt en sokken zijn zeker voor elkaar gemaakt :).

Deze kleuren zijn ook zeker mijn favoriete jongenskleuren heb ik de laatste tijd gemerkt :D.

Alice zei

Perfecte sok die heel mooi past bij het shirt.

Anoniem zei

Op een of andere manier vind ik turkoois altijd zo zonnig.... en ik heb 2 (blonde) dochters die turkoois prachtig staat: Dagmar is er wild van (die gaat over haar nek van roze) en bij Arwen staat het geweldig! Kortom: mooi!!!! Helemaal in combi met groen.... erg geslaagd!

gnaptor zei

mooi!
lekker he, zo'n projectje dat én snel af is én heel erg gewaardeerd wordt.

Ik heb trouwens een idee van jou dat ik wil uitvoeren. Jij had van dat tapijtknoop wol gekocht, nou herinnerde ik me dat ik dat van mn oma heb gekregen. En van die gevilte sloffen lijken me geweldig! Heb jij voor mij een patroon??

doeg!
tabitha