zondag 20 juli 2008

Dilemma

Aaaaaargh, na 2 patroonherhalingen is het wel duidelijk, de kleuren poolen. Het boordje breit prachtig op, maar door het patroon van de 'dropped stitches' is de gauge veranderd (is daar eigenlijk een goed NL's woord voor? stekenverhouding?), waardoor de kleuren bij elkaar uitkomen. Vooral bij de donkere kleuren is dat heel opvallend.

Oioioi, waarom hou ik nu toch niet van poolen? Dat zou het een stuk makkelijker maken om gewoon door te breien. Maar nu sta ik toch serieus in dubio of ik de sokken uit ga halen en een ander patroon ga breien.

Hé jammer, ik vind de wol geweldig mooi, ik vind Bellatrix een enig patroon om te breien, maar de combinatie.... mwoh.

Eerst maar eens een nachtje slapen voor ik een besluit neem....

2 opmerkingen:

Myrthestiek zei

Persoonlijk (en jou "kennende") zou ik het uithalen en wat anders uitzoeken of proberen op een andere dikte naald, een kwart meer of minder wil soms genoeg verandering geven om poolen tegen te gaan.

Gauge is idd stekenverhouding :o).

Groetjes Tessa

Anoniem zei

at jammer nou weer! En het is nog wel met opzet ge-kettled om dat poolen zoveel te voorkomen :(