woensdag 25 februari 2009

De bol ontrolt :o)

De bol is geen bol meer :o).
Afgelopen donderdag ben ik begonnen met dit patroon.


Met mijn verrassingsbol kwam ik precies tot de helft van de bolero; uit de voorraad gebruik ik een bol voor de andere helft. Hoe ik de mouwen ga doen weet ik nog niet, de eerste heb ik daarom op een hulpdraad opgezet. Zoals gebruikelijk "kan" ik het patroon natuurlijk niet gewoon volgen LOL.

De wol is echt prachtig geverfd door mijn maatje. Herinneren jullie mijn inspiratie nog? Dat zijn dus precies de kleuren die ik terug vind in mijn eigen bol. Heerlijk!

Er zijn allemaal geweldige kado's uit de bol komen rollen:


eerst kwamen er hele mooie steekmarkeerders uitrollen, toen een prachtige zelfgemaakte ketting (die ik zo ongeveer met mijn leven moet verdedigen voor de meisjes ;o) ).
Een prachtige breinaalden-etui.


Dank je wel, ik kom er steeds niet toe om er ééntje voor mezelf te maken. Nu mogen ook mijn naalden mooi opgeborgen zitten. Samen met de meetlineaal voor naalddiktes.

Ook twee buisjes met mooie kraaltjes, die misschien ook nog wel in de bolero verwerkt gaan worden.

Om de sleutelhanger met mijn naam hebben manlief en ik even heerlijk gelachen. Op het kaartje staat de verklaring van mijn naam en karaktereigenschappen. Volgens mijn naam zou ik sportief en geduldig moeten zijn ROFLOL. Hier ga ik toch echt niet goed samen met mijn naam blijkbaar, of ik ben gewoon te eigenwijs om in het juiste vakje te passen :D.

De hele bol rook steeds heerlijk en bijna op het eind kwam het kado tevoorschijn die hier voor zorgde, heerlijke badbruisbollen. Nu nog het geduld vinden voor een uitgebreid bad ;o).

Als allerlaatste een heel mooi notitieblokje waar mijn maatje haar identiteit bekend maakte (nee Sherlock ik heb het lekker weg gehaald op de foto :P).

Heel erg bedankt voor al het prachtigs en lekkers en leuks dat we kregen van je lief maatje. Ik ga nog snel doorbreien aan de bolero en het eindresultaat krijgen jullie natuurlijk ook nog te zien. Het was weer een geweldige ontrolling voor mij deze keer!

6 opmerkingen:

Anoniem zei

mooie bolero en mooie spulletjes!!
Dit vind ik eigenlijk wel het leukste deel, alle foto's zien op de blog hier!!

LIEF monster zei

Mooi zeg, ben heel erg benieuwd hoe de shrug er uiteindelijk uit gaat zien.

Wat een mooie cadeaus zijn er uitgerold. Zo'n naaldenetui wil ik ook nog een keer maken.

gnaptor zei

alweer af?!! dat is snel!!

erg mooi weer allemaal. Ik heb ook zo'n prachtige naaldenetui van judith vorige keer gekregen. Maar als jij tegen judith alias sherlock dat je de naam even hebt weggehaald, dan is er iig 1 naam voor mij weg te schrappen. En die van mezelf...nou dat schiet op...

Anoniem zei

jeetje Tessa jij bent wel als een speer gegaan zeg. Het ziet er wel leuk uit die bolero, ik ben benieuwd hoe hij er straks uitziet als je hem af hebt. En je ziet, de naalden etui, ziet er hetzelfde uit als die jij ooit eens voor mij gemaakt hebt. Daar heb ik zoveel plezier van, dat ik dacht daar moet je zelf ook van kunnen genieten. Zeker toen ik las dat je ze zelf nog nergens in had zitten. Nou, nog veel plezier met spinnen en het afmaken van je bolero.

Alice zei

Oh ja, wat een verwennerij, hele leuke dingetjes! Goed idee om het vestje in twee kleuren te breien, het wordt vast heel mooi.

De dochter die hier mee zit te kijken, is helemaal weg van de ketting...

Olga zei

super!! gelukvogel ben jij!