dinsdag 7 oktober 2008

KAL2: Felted Clogs # 2

Goh, wat zijn de Felted Clogs toch een fijn snel brei-project. Tussen neus en lippen door is er een 2e paar van mijn naalden gerold. Voor mijn zus, in helemaal haar kleuren (denk ik, hoop ik).

Het begin, de slof begint vorm te krijgen:



Alle losse onderdelen verzamelen!

Het oranje is trouwens veel minder fel in het echt. Geen Hup-Holland-Hup-oranje, maar meer een terra-burnt-orange-oranje.


En Judith, richt nu eens wat meer naar beneden, beetje inzoomen....




Heb je nu alweer je nieuwe sloffen aan??
Uh nee... nog steeds :o)

Groetjes,
Judith *met behaaglijk warme voetjes*

10 opmerkingen:

Alice zei

Zien er nu al prachtig uit! Ben erg beniewd hoe ze er vervilt uit gaan zien. Ook Drops?

Judith zei

Hoi Lizet,

Ja, ook Drops Eskimo (Print). De paars is dezelfde als van mijn eigen sloffen.

Die Eskimo vervilt echt zo mooi en het is een feestje om mee te breien. Lekker zacht en soepel en ondanks dat er weinig twist in zit, opvallend sterk. Zo, genoeg reclame weer ;o)

Doeg,
Judith

Myrthestiek zei

Heel mooi. Ben benieuwd hoe het meerkleurig garen er uit ziet na het vervilten.

Een famke zei

Prachtig! Het begint steeds meer te lonken!

Wil nou het toeval dat helemaal onder in mijn wolmand 3 strengen soedanwol liggen.
In totaal is dat 150 gram erg dikke wol.
Kan ik daar iets mee? Zelf heb ik maat 38, of kinderslofjes?

Zo kom ik wel eens door mijn voorraad heen....wat een heeeeerlijk gevoel geeft!

Iemand tips?

Christien

Alice zei

Drops Eskimo lonkt toch wel erg. MAAR: beslissing genomen, het eerste paar zal van bio-merino worden gebreid. Wol met grasstukjes, toch nog zacht genoeg. De zolen worden indigo-kleurig, de bovenkant meerkleurig. Ik ga met dubbele draad breien, ben erg benieuwd hoe dat uit gaat pakken. Wordt het niets, dan toch maar een bestelling plaatsen ergens. Hoewel ik denk dat die bestelling toch wel gedaan zal worden. ;-)

gnaptor zei

ik lees alles mee hoor! maar ik heb zo weinig tijd om te reageren. studie, werk, kids slurpt me een beetje op en waar lever ik in??? jawel op het breien, spinnen en verven . grrr. maar deze zien er zo leuk en makkelijk uit dat ik dat misschien toch maar moet proberen....

eerst nog een roze muts voor fae breien. NU op de bank! (eindelijk klaar met mijn huiswerk...)

Anoniem zei

Wat ontzettend MOOI allemaal, ook van alle andere meiden..... ik ga binnenkort bloggen over mijn eh.....Mystery-Brea... nou ja eh.... iets anders dat spontaan mijn pennen op en af vloog. Hmm.

greetje

Alice zei

Breit inderdaad mega-snel, voor mij ideaal als tussen tussendoor projectje. Een gigantische slof is nu bijna af, alleen de buitenzool heeft nog 3 pennen nodig.

Judith zei

Hoi Christien,

Ik denk dat 150 gram Soedanwol te weinig is voor een paar sloffen voor jezelf. De sloffen nemen best veel wol, zeker de (dubbele) zolen die je in ribbels breit. Mijn beide paren in maat 39 namen ongeveer 225 gram Drops Eskimo.

Misschien wil Tessa haar slof even wegen, zij heeft een vergelijkbare (tapijt)wol gebruikt.

Doeg,
Judith, voor nu even uitgesloft... maar dat kan aan het eind van de dag alweer anders zijn :o)

Myrthestiek zei

Ik heb even snel afgebreid om het te wegen. Je gaat schrikken: 400 gram PER slof (oeps). Nu is de Berber/Smyrna wol nog wel iets dikker dan de Soedan, maar met 150 gram ga je het echt niet redden.

Groetjes Tessa