zondag 12 oktober 2008

KAL 2. Mijn Clogs

Vanwege de desolate toestand waarin mijn slippers inmiddels verkeren, de binnenzool komt steeds verder naar buiten en dat zorgt voor soms gevaarlijke situaties bij het traplopen, besloot ik de clogs ietsje eerder te breien dan ik van plan was. Het werd een echt tussen tussen tussendoor projectje, waar de clogs zich geweldig voor lenen, want ze zijn inderdaad zo klaar.
De wol die ik heb gebruikt kwam uit mijn stash, reeds geverfde bio-merino. Ik ben gegaan voor de kleinste maat, zonder extra foundation round. Niet omdat ik nu zulke smalle voetjes heb, integendeel, maar omdat Judith eerder zei dat deze toer eigenlijk overbodig is. Ze heeft gelijk.:-)
Het vervilten is in twee keer gedaan, nu twijfel ik of ik nog voor een derde ronde ga. Eerst een poosje uittesten.
Vanwege het hebben van wat weinig tijd, heb ik geen foto's gemaakt van de weg naar het eindresultaat, dus bij deze alleen plaatjes van voor en na het vervilten. Deze week wil ik van het restgaren nog een paar voor Dorrit breien.


In totaal heb ik voor de zool en boord zo'n 160 gram/288 meter gebruikt, het bovenstuk was goed voor zo'n 90 gram/162 meter.

7 opmerkingen:

Een famke zei

Ooooh maar die zijn heel mooi geworden!

Welk patroon heb je gebruikt?
Eigelijk ben ik op zoek naar een patroon voor kinderen, iemand tips?

Christien

Judith zei

Leuheuk!

Mooie kleuren ook, echt een fijn paar sloffen. Grappig dat je na 2 keer vilten nog steeds de steken kunt zien. Wat dat betreft zou een 3e keer vilten er nog wel bij kunnen. Qua maat zien ze er trouwens wel precies goed uit. Maar je hebt kans dat ze door het dragen nog wat uitlopen/wijder worden. Je kunt ze dan natuurlijk gewoon nog een keer vilten.

Normaal gesproken doe ik sloffen heel snel uit (Spaanse sloffen gaan vanzelf uit als ik op de bank zit enzo), maar mijn Felted Clogs lijken wel vastgelijmd aan mijn voeten, zoooooo comfortabel.

Doeg,
Judith, die twijfelt of ze voor manlief ook een paar gaat breien. Hoeveel Eskimo´s zouden er in maat 47 passen??

Judith zei

Hoi Tessa,

Zijn jouw clogs al toonbaar/showbaar?

Doeg,
Judith, met tegenzin breiend aan een paar sokken voor jongste. Draadje is té dun en ook nog zwart (met witte stukjes), tanden op elkaar en doorbreien. Gelukkig heeft hij maar maatje 25.

Myrthestiek zei

Prachtige sloffen geworden Lizet. Lekker snel gedaan :o).

@ Judith: Ik moet mijn zolen nog even bevestigen en dan gaan ze in de wasmachine.
Dit weekend kon ik niet vervilten, aangezien de wasmachine overuren maakte met het verwerken van de gewone was :(.

Groetjes Tessa

Judith zei

Pssst Tessa, tipje. Stop de sloffen gewoon bij de gewone was (40 of 60 graden) :o)

Doeg,
Judith, die te knieperig is om alleen een vilt-was te draaien en er daarom altijd een paar handdoeken en een spijkerbroek of 2 bijstopt. Gaat het gelijkmatig vilten gelijk ook beter, 2 vliegen in 1 klap :o)

Myrthestiek zei

Haha dat was ik ook zeker van plan. Maar de meeste was was (witte) babykleren en witte luiers en delicate was. Niet echt iets om geverfde sloffen bij te gooien :D. De zolen heb ik net vast gezet; zal zo een blogje maken met foto's.

Groetjes Tessa
ook zo knieperig LOL.
Hoe gaat het trouwens met je oudste?

Judith zei

Hoi Tessa,

Later bedacht ik me 'waar bemoei ik me ook mee'... Ahum, kan het vaak niet laten, sorry ;o)

Oudste heeft gisteren en vanmorgen op de bank gehangen, maar begon aan het eind van de ochtend weer volop praatjes te krijgen. Hij is nu naar school (met de opmerking voor juf, als het niet lukt, bel maar, dan haal ik hem op, enzo). In de namiddag heeft hij voetbaltraining en ik heb het donkerbruine vermoeden dat dat het genezingsproces enorm heeft versneld :o)

Hij was trouwens niet echt ziekziek, meer niet-fit (beetje warm, beetje hangerig, beetje misselijk en een beetje last van de poeperette). Slap genoeg om een bedje op de bank te willen (en dat zegt veel voor onze energieke stuiterbal), maar niet slap genoeg om nog langer te blijven liggen.

Doeg,
Judith, die nu de uitnodigingen voor D's kinderfeestje gaat maken.