donderdag 9 oktober 2008

KAL 2: Clogs # 2 finito

Hoi,

Gisteren heb ik de Clogs voor mijn zus gevilt in de wasmachine en na 2 keer waren ze helemaal goed. En natuurlijk ga ik ze jullie showen :o)


De gewenste krimpfactor:



De Drops Eskimo Print geeft na het vilten een mooi gemeleerd effect, vind ik. Geen borduursels nodig om dit paar op te leuken.



Prêt-à-porter:


Ik ben nu met een paar sokken voor M. bezig (die jongen groeit uit al zijn wollen sokken, help) en die brei ik met een dunnig sokkenwolletje (Karisma Milano van de markt). Na 2 paar sloffen met naald 9 en superdikke wol voelt het nu alsof ik met flossdraad brei.....

Groetjes,
Judith, die vanmorgen allerlei regel- en uithuizige doedingen op het programma heeft staan en vanmiddag boeken gaat kaften op school, maar eigenlijk veel liever verder wil met de magische bol voor Mauro en Finn (en Viggo).

5 opmerkingen:

Owlet zei

Wat mooi!
Hoeveel drops eskimo gaat er nou in een paar sloffen maat 38?
Nu Brea bijna af ik lokken de sloffen ook wel :D

Judith zei

Hoi Layla,

Voor deze maten 39 had ik ongeveer 225 gram Drops Eskimo nodig (= 4,5 bol). Als je met 2 kleuren werkt en het patroon volgt, gaat er 1/3 in de bovenkant zitten en 2/3 in de zolen en de rand (ik heb dat bij de sloffen voor mijn zus nagewogen en het klopt precies :o).

Doeg,
Judith

Myrthestiek zei

Schitterend!

Mijn sloffen zijn nu ook gebreid en vanavond gaan ze in een verfbad(je). Nu maar hopen dat de wol erg graag wil vervilten, want wat ik op de foto zie zijn die van mij toch nog veel groter uitgevallen en ik heb maat 38 nodig :D.

Judith zei

400 gram pér slof, allemachtig, dat worden zware voetstappen :o)

Ik heb al zitten denken of je het verven tegelijk met het vilten in de wasmachine zou kunnen doen. Ik ben benieuwd hoe de gebreide sloffen verven/kleur opnemen. Ik heb laatst een paar enkelsokken geverfd en het lukte me niet om die helemaal egaal te krijgen (ze zijn wel erg mooi geworden trouwens).

Hoe ga je het verven doen? In een pan op het vuur? Azijn pas toevoegen als de verf goed is opgenomen door de wol, is wel goed om te weten (sprak zij uit ervaring ;o).

Ben echt heel benieuwd naar het resultaat. Ik duim dat de sloffen jou gaan passen... en anders leeft je man misschien op grote(re) voet?

Doeg,
Judith, die een half uurtje in de zon zou willen breien, maar geen fijn, beschut plekje met zon kan vinden :o(

Myrthestiek zei

Het verven gaat idd in de pan gebeuren. Nu worden het meerdere kleuren, dus helemaal egaal hoeft het niet te worden. Bedankt voor de tip om azijn pas later toe te voegen; anders doe ik dat altijd als eerste in de pan. We gaan het gewoon proberen.

Manlief leeft op grotere voet dus misschien heeft hij geluk :o). Ik duim ook hard dat de sloffen niet te stug worden na het vervilten, omdat het zulke dikke wol is. Duim je mee ?

Groetjes Tessa