maandag 30 juni 2008

nieuwe bol

enkele hints:

zelfgesponnen, lavendel, libelle, patroon...


Hopelijk wordt deze bol net zo leuk als de andere:)

Ik heb er veel plezier aan gehad, mijn bolletjes waren prachtig, ze zagen er gewoontjes uit, want de pakjes zaten in een reusachtige grabbeldoos, maar het plezier was niet minder. De doos zal zeker wel eens gebruikt worden bij een andere bol.
Het grappigste pakje was wel het 'breekbare' pakje met een 'fortune cookie', dat me een lang leven voorspelde en de sloffen passen perfect. De centimeter is zo schattig en de sleutelhangertjes van treinen zijn al ingepalmd door de grote man in huis. Het slabbetje blijft niet proper :) en de hoofdhanddoek ligt nog even apart, want ik moet het knoopje er nog op naaien.
En friezelig haar is heel fijn haar dat heel snel heel uitdroogt :)

Dank je wel, bolmaatje. Zodra de sokken klaar zijn (moet de rand nog afwerken), zal ik ze zeker posten

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Christel,

Dankjewel voor je reactie. Nadat ik maar niets van je hoorde over de bol, ging ik heel erg twijfelen of ik misschien wel helemaal mis zat met mijn kadootjes. Dus ik ben blij om te lezen dat je wel degelijk blij bent met je bol en wat erbij zat.

Grappig, het fortune cookie was geloof ik het goedkoopste kadootje in de doos. Als ik dat had geweten, had ik een doosje vol voor je gekocht ;o)

Nee wacht, de sokblokker heeft me niets gekost. Die zat achter het verhaal van de gratis 'dingen' die ik kreeg bij de supermarkt. Hij is dus gemaakt van 2 placemats, van de verschillende afbeeldingen vond ik die met de herfstige kleuren het best bij jou passen. Toen ik hem klaar had, zag ik dat op het pak vla 'de Friesche Vlag' stond. Vond ik grappig. Ameland, Friesland, hint hint :o)

De sloffen heb ik 'gepikt' uit je favorietenlijstje op Ravelry. Had je dat door? De wol die ik er voor heb gebruikt, vond ik bij de kringloopwinkel. Nieuwe bollen met het label er nog om. Kon ik natuurlijk niet laten liggen. Het was lichtgrijze wolk, die ik heb geverfd in de kleuren (groen en blauw) die je op Ravelry als favoriet had aangemerkt. Ik wist niet of de wol goed wilde vilten, dus dat was spannend. Maar gelukkig ging dat heel goed en het mooiste vond ik eigenlijk dat het kleine deeltje 'kunststof' in de draad niet meevilte en voor een grappig bouclé-effectje zorgde. Dat was een onverwachte meevaller.

Ik heb deze Noorse sloffen later nog 2 keer gebreid, ik vond ze zo leuk. En mijn moeder heeft ze volgens mij al wel 4 keer gebreid, de halve familie loopt straks met 'jouw' sloffen :o)

Voor de centimeter heb ik een spreuk gekozen waarvan ik hoop dat dat jouw nieuwe levensmotto wordt. Ik vind hem iets hoopvoller dan 'pompen of verzuipen'.

Doeg,
Judith, die het idee van de grabbeldoos deze keer niet gaat gebruiken. Maar ja, wat wel??

Zinzia zei

geen nieuws is goed nieuws, he :)
De pech was dat ik meestal pas voor het slapen gaan weer aan het pakje kwam:) Ik heb dagelijks 8 rijtjes gebreid en uit ongeduld af en toe een papiertje eruit gefrutseld. De meeste pakjes (80 procent) zijn vorige week pas losgekomen:) en vorige week had ik net een drukke week, daarom dat je zo weinig hoorde :)

Maar ik ben heel blij met de doos en heb ervan genoten, alleen won mijn ongeduld af en toe:p