zondag 8 juni 2008

Jong geleerd :-)

Wat wil zoonlief nu heel graag? Ja natuurlijk, een eigen magische bol en een patroon om zijn breien een nieuwe impuls te geven. Een halve sjaal ligt hier al een paar maanden, helaas een bol tekort om hem lang genoeg om te dragen te maken. En zo was zijn breilust helemaal gekelderd. Maar een magische bol zou daar dus verandering in kunnen brengen. Ik mag er eventueel zelfs zijn halve sjaal voor aftrekken, als ik er maar genoeg cadeautjes in stop, haha.
Ik denk dat ik eerst maar eens op zoek ga naar een patroon en genoeg wol!
En moest iemand toevallig nog een bolletje oranje-groen-turkoois van de zeeman hebben liggen, hier wacht nog een halve sjaal op zijn wederhelft.

10 opmerkingen:

Een famke zei

Is dat wol waar ook nog roze in zit? Ik heb daar wel van...maar als je zoon het breit zal het wel andere zijn...

Christien

maia zei

ja, er zit een klein beetje fel roze in
hier kan je een fotootje zien
http://www.ravelry.com/people/RedAlibi/stash/multi-colour
spannend ;-)

Olga zei

Hee leuk idee! Misschien kan hij zijn eigen rondgebreide muts maken, en dan gewoon een koker, geen minderingen, bovenin een koordje erdoor zodat 'ie dicht zit, en kun je ook als kol dragen.
Die wol heb ik niet, helaas.
Evt hem zijn eigen wol laten verven?

Een famke zei

Daar heb ik van 4 bollen een megasjaal van gemaakt die eigenlijk te groot en dik is om te dragen. En dus eigenlijk uitgehaald moet worden maar aangezien ik nog geen project er voor heb doe ik het niet. En volgens mij heb ik ook nog wat over...dus laat maar weten of je nog wat wilt hebben, dan ga ik of op zoek naar die laatste bol, of ik begin die sjaal uit te halen.

maia zei

Ja, graag! Weet je nog hoeveel die kostte? of anders kijk ik eens in de zeeman op de andere kleuren wat de prijs was.
Zou super zijn! ongeveer 1 bol is zeker genoeg.
Het zou kunnen dat de sjaal hier ook nog uitgehaald wordt, want nu heeft hij zijn oog laten vallen op 'origami' sloffen.
Als je het kan missen hè! alvast bedankt

Een famke zei

doe ik morgen even hoor! vanavond ben ik druk.....je hoort nog van me

Alice zei

Mijn zoon is nog steeds de Jayne Cobb Hat van plan. Het is een eenvoudig patroon, misschien ook iets voor jouw zoon?
Erg leuk dat hij zo gemotiveerd raakt door de magische bol.

Een famke zei

Maia.

Ik maak er even een streng van...dan kan ie makkelijk in een envelope, kost het mij alleen maar een postzegel....dan hoef ik er niets voor te hebben, en kun jij er makkelijk een magische bol van maken...
Hopelijk gaat het morgen met de post mee....

Christien

maia zei

super bedankt!

gnaptor zei

wat super leuk , een knul die breidt! En ook leuk om een magic boll voor hem te maken. Zet je het resultaat en het hele bol afwikkelen erop? wie weet kan ik mink interesseren.....