zaterdag 4 december 2010

Sinterpost

JA Ja ja, ook hier is een heel mooi pak voor mij gebracht !
Wat een Sinterklaas dit jaar; WAUW !

Een prachtige bol boordevol kadootjes en ook al wat om gelijk uit te pakken.
Het grote pak aan de rechterkant is voor de kinderen. En wat een timing ......

een prachtig Sinterklaasverkleedpak. Echt geweldig maatje. Fleur showt hier even en later op de middag heeft Myrthe het aangehad toen Sinterklaas bij ons thuis kwam.Ook kregen ze alle drie een vliegmachine (die natuurlijk gelijk in elkaar gezet moesten worden (-: ).

(oeps, voortaan eerst snoetenpoetsen vóór de foto)

Voor mij zat er een prachtige (zelfgemaakte) kaart en een uilenkalender in om al uit te pakken


en onder in de doos een editie van Wild Fibers
(Manlief wil gelijk zo'n geweldige dreadlocks-geit als huisdier hebben LOL)


Wat heb je ons al verwend lief maatje !!!

Er zaten ook een heleboel patroonsuggesties bij, maar ........
deze keer ga ik eigenwijs zijn. Ons grote-kleine man moet echt nodig een nieuwe muts hebben. Bij een vorige swap heb ik een keer de toasty topper gemaakt, die nu helaas te klein geworden is voor hem. Het model bevalt zo goed dat ik een aangepaste versie hiervan wil gaan breien. Een soort Pixie-Toasty-Topper zeg maar; met een col ipv sjaal eraan vast.
Voordeel is dat het topdown gebreid wordt, dus ik hoef lekker geen stekenproef eerst te doen :oD.

Maatje alvast hartstikke bedankt. Het is een geweldig superpakket.
De kindjes liggen ondertussen moe en uitgeblust in hun bedjes, dus mama kan nu lekker met het breien beginnen !


Groetjes Tessa

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Oef, mooi op tijd aangekomen.
Met zo'n pakje was het wel even spannend. De kalender was pakje nr 1, die kon niet in de bol, dus als je een nr1 tegenkomt, die heb je al gehad ;-))
Toasty topper pixie versie klinkt heel leuk, ik kijk er al naar uit.
Veel breiplezier.
Je ultrageheime MBM ;-)))

heleen zei

Wat een prachtig kado dat Sinterklaaspak!! En ook mooie wol, die zal je zoon mooi staan!

Judith zei

Hoi,

Morgen een echt verslagje van mijn bol met foto's, maar voor nu wil ik alvast even zeggen dat ik zoooooo blij ben met het garen. Prachtige intense kleuren. Zo mooi. Ik ben druk aan het bedenken (en zoeken op Ravelry) wat ik ermee wil maken. Sokken vind ik zonde, want het is 100% merino. En met mijn chronisch ruwe hakken ben ik daar altijd in een mum van tijd doorheen gesleten :o(. Polswarmers ben ik nu net aan het breien (van een handgesponnen wolletje). Ik denk nu aan een sjaal, met gaten of gevallen steken, om zoveel mogelijk uit het garen te halen (zowel lengte als kleurverloop). Ik overweeg een kleine Clapotis (of variant daarop) te breien. Ik denk dat de kleuren zo erg mooi uitkomen. Oh, ik herinner me nu ineens de one skein stole van Tabitha. Die is ook leuk. Ook nog een optie. Eerst maar eens een nachtje over slapen :o)

Doeg,
Judith

Anoniem zei

o ja, de wol is 100gr merino DK, geverfd met een stuk of 12 pakjes koolaid, dat was ik vergeten schrijven

Monique zei

Geweldig dat sinterklaas pak. Hier hebben ze er ook een, en dat blijft leuk, zelfs in de zomer lopen ze er nog in rond.
Mooie kaart van je maatje, en ik ben heel benieuwd naar de nieuw Toasty topper pixie . Succes.

Alice zei

Leuk, die Sinterklaas outfit! En ook mooie wol, die 12 pakjes koolaid moeten wel een intense kleur hebben geleverd. ;-)

Tja, dat schaap... daar hebben we hier ook een liefhebber voor.