vrijdag 3 december 2010

Gaat lekker hier ;))

Het zal geen geheim zijn dat ik liever spin dan brei en dat ik er ook niet zo heel erg goed in ben. Ik brei langzaam en vaak eenvoudige patronen. De Quick cabel slouch hat leek ook makkelijk en prima voor mij, dus ben ik fanatiek van start gegaan.
Ok, ik had gedraaid gesloten dus dat moest ik even oplossen maar daarna ging ik vrij voorspoedig. Toen bleek dat mijn telling niet helemaal klopte, ik wilde hem wat wijder maken en had de steken van het patroon geteld en daarmee vermeerderd, maar nu blijkt dat toch maar de helft te zijn en nu liggen er twee kabels naast elkaar. Maar ik ga vrolijk door. Ok, ik kwam meteen de eerste ronde niet helemaal uit, maar dat heb ik ook rechtgetrokken.
Zit ik gisteren bij mijn vriendin en laat mijn prachtwerk zien, zegt zij: goh, jouw kabels zijn wel veel kleiner dan die van het plaatje..... Blijkt dat ik het weer niet goed heb gelezen (sorry, Engelse patronen blijven lastig voor me, terwijl ik dus beroepsmatig de hele dag Engels spreek.....???) maar goed, mijn kabels lopen over 4 pennen en ze moeten over 8. Aaaaaargh!!
Maar omdat ik er voor had gekozen om bij het draadje ook een draadje met kleine rode kraaltjes mee te laten lopen is uithalen niet zo makkelijk, of eigenlijk onmogelijk zonder van alles te breken, en dus ga ik weer vrolijk verder.
Hij wordt totaal niet wat hij had moeten worden, maar wel heel erg leuk en prachtig en daar gaat het toch om!
Ondertussen een enig boekje vrijgebreid waarin ik allemaal memo-blaadjes vond (mbm soms in mijn bureau gekeken? aan alle deuren en planken hangen papiertjes namelijk!), 2 rolletjes drop en weten jullie nog dat prachtige stervormige ornamentje waar ik de vorige op wees? daar kreeg ik nog een aantal kleintjes bij. Wat een werk heb je ervan gemaakt maatje! prachtig. Nog een aantal pennen en dan zie ik weer wat komen, ben zo benieuwd! En ik heb zat wol, dus ik kan waarschijnlijk als ik deze af heb er nog 1 breien voor Jessie, en dan weet ik ook precies hoe het moet .... hoop ik!

5 opmerkingen:

Een famke zei

Als je nou dat memoblaadje gebruikt om op te schrijven wat je nu eigenlijk qua breien hebt gedaan heb je ook nog een nieuw patroon geschreven! Je moet het gewoon omdraaien, je bent gewoon een designer!

Myrthestiek zei

Je maakt ons nu wel nieuwsgierig naar je nieuwe patroon ;-).

Monique zei

Ik val bijna van mijn stoel van het lachen! Robin zit Andre van Duin te kijken, maar jij zou zo naast hem kunnen gaan staan.
Ben heel benieuwd wat jij nou ontworpen hebt. En alvast succes met de eventuele tweede muts.

Madame Mouton zei

Geweldig Jon, ik ben benieuwd naar het uireindelijke resultaat, het klinkt iig heel mooi. En ja, je ben gewoon een designer!

heleen zei

Laat Ron nog eens dat fietstochtje maken naar die vriendin: ik wil wel eens een foto zien van jou design!