maandag 13 december 2010

haken?


Hier dan ook mijn vorderingen! Ik vind het zelf nogal pover (qua kwantiteit) vergeleken met wat ik hier net allemaal van jullie lees. Haken gaat toch niet erg snel, maar dat wijt ik maar aan mijn beginnersstatus. Het is de bedoeling dat het een vestje wordt met capuchon voor Mathilde. Een soortgelijk patroon heb ik gezien in een haakboek van Nicky Epstein die ik van iemand geleend heb.


Het is een super simpel patroon. Eerst maak je twee rechte lappen die even lang zijn als de buik- plus de ruglengte en even breed als de helft van de borstomvang. Daaraan vast zet je de lappen voor de mouwen en je maakt ook een lap voor de capuchon. Daarna is het een kwestie van in elkaar zetten en een rits erin. Op het plaatje ziet het er super leuk uit vind ik. Ik ben begonnen met een van de halve buik-rugpanden en wil er een band met granny squares in maken. Enorm amusant om te doen, maar ik blijf toch twijfelen of ik niet toch de Big sister versie van de Oriental Lily zal maken. En dan in gartner stitch, want deze uitvoering van deze Baktus blijft maar in mijn hoofd zitten, omdat ik de combinatie tussen de regenboogwol en de witte wol zo mooi vind in gartner stitch.

Ondertussen heb ik al wel 4 hartstikke leuke kado's uit gepakt. Er staan er maar 3 op de foto, want de 4e was nog meer drop en dan snappen jullie het wel.....

alpaca om te spinnen, blauwe kaars, kaarsenhouder met viltenjasje

En nou vergeet ik bijna nog te vertellen dat Mathilde op de dag dat de doos arriveerde bij thuiskomst uit school een super mooie doos met kleurpotloden en twee blanco puzzels mocht uitpakken. Helemaal fantastisch vond en vindt ze dat! De puzzels zijn meteen gekleurd, die foto houden jullie nog te goed.

Ik twijfel dus nog even door wat ik nou ga doen. Maar wil wel heel graag ontdekken wat er in die andere pakjes zit, dus de beslissing moet ik wel snel gaan nemen! Wat vinden jullie??

3 opmerkingen:

Monique zei

Moeilijk hoor, gehaakt is weer eens wat anders, maar de oriental lily is ook wel heel erg leuk, in die gartner stich met wit gemengd.
En wat leuk dat vilten jasje voor het waxinelichtje. Succes met wat je beslist.

heleen zei

ik heb gisteren de Oriental Lily opgezet en een stukje gebreid om te zien hoe dat wordt. Nou, eigenlijk heel leuk, ik ga nog even verder breien en maak dan DE beslissing. Die zal ik hier dan natuurlijk met jullie delen!

Myrthestiek zei

Knap hoor, haken.
Ben zeer benieuwd wat de uiteindelijke beslissing wordt. De Oriental Lilly staat ook al geruime tijd op mijn lijstje; vind ik ook erg leuk.

Leuke kado's heb je al uitgepakt!