donderdag 2 december 2010

donderdag 2 december 2010

Het is al bijna donker en iets warmer dan deze ochtend, -6 ipv -7. De sneeuw ligt enkelhoog, de kachel brandt.
En er komt een auto langsgereden en even later achteruit weer terug.

Het is een anonieme grijze auto maar wie stapt daaruit? De tnt-man.
Hoera!!

Een doos voor mij, uit Nederland (vandaar ook de tnt bezorgdienst en niet de post).

Ik maak de doos voorzichtig open, samen met Luc die het geweldig opwindend vindt.
De doos is op zichzelf al heel bijzonder want het is er een van het Centraal Boekhuis. Ik heb vroeger in een boekhandel gewerkt en in deze dozen worden de nieuwe boeken aangeleverd en dat zorgt altijd nog voor lichte opwinding.

De inhoud van de doos:



Een vrolijk kaartje waarop uitgelegd wordt waarom de bol wat vertraging opgelopen heeft en dat er één kado voor alle jongens samen inzit (en of ze dat niet erg vinden! Duuh).

Verder een hele grote,  prachtige batt in kerstkleuren; rood met groenen en glinsters (lekker zacht!)
.
Een gebreid en vervilt tasje (mooi!!) waarin de eigenlijke bol; drie strengen lamswol rondom een schat aan mooi verpakte pakjes.

Niet te zien op de foto maar er zaten óók nog een chocoladeletter voor elk in (dat zijn er dus 6, ook een voor Hannes), die zijn vlak voor het avondeten dus opgegeten en een zak kruidnoten in chocolade. Mmmmm.

De jongens pakken samen het grote pak uit. "mama, is het al pakjesavond?"


Erin zit een heel mooi spel. Een bordspel van 'In de ban van de ring'.
Dit moet onmiddelijk worden opgesteld en gespeeld.



 Gelukkig zit er een gebruiksaanwijzing bij want echt simpel is het niet.


 De jongens (en ik ook!) vinden het geweldig!


"Mama, dat is pas een superkado!"

Bij de bol zit een stapel patronen : The Greenery hat, Bella's mittens, Off kilter mitts, Hanna, Thorpe en Celtic Moonrise mittens.
De laatste staat erg  hoog op mijn verlanglijstje en ik denk dat het die gaat worden. Effe stekenproef checken en het paar handschoenen afmaken waar ik aan bezig ben. (nog een avondje doorwerken).

Lieve bolmaat, súper, súper bedankt voor de prachtige kado's. We genieten er nu al volop van!
Af en toe aai ik even de mooie rode wol in het voorbijgaan en straks beginnen we al lekker aan de kruidnoten.

9 opmerkingen:

Myrthestiek zei

Wat een heerlijk gevulde doos. De batt is prachtig en de bol ziet er ook heel mooi uit.

Veel plezier ermee.

Maia zei

o, super, die 5 kopjes rond het spel!
en de kerstboom, die moet je zelf spinnen ;-)

Monique zei

Wat een leuk idee, een cadeau voor iedereen.
En wat een super mooie batt. Geweldig! De bol en het tasje zien er ook erg mooi uit, heel veel plezier.

Een famke zei

Hmmm ook al zo'n doos om te smullen!
Dat laatste patroon ziet er idd goed mooi uit! Ben benieuwd wat het gaat worden...

Zinzia zei

oh, zo mooi...

Ik wacht ook nog altijd in spanning :)

Alice zei

Leuk idee, zo'n bordspel. Dat is echt genieten.
Mooie patronen wel, er is duidelijk rekening gehouden met de kou.

Anoniem zei

Klopt, het centraal boekhuis levert de boeken die wij verkopen ;))
Fijn dat het spel zo in de smaak valt, er was nog een moeilijkere versie, blij dat ik daar niet voor gegaan ben! En die letter voor Hannes, ik kon hem toch niet zomaar overslaan!
Het knoopje op de tas is een antieker, komt uit mijn oma's knopenlaadje en ik vond hem zo mooi (al is hij iets te fijntjes voor op zo'n gevilte tas).
Veel plezier met je bol!

je MBM zei

Hey Christel,

Vandaag twee kilometer door de sneeuw geploeterd om een doos naar het TNT afgiftepunt bij AH te brengen. Dus er is eindelijk iets naar je onderweg!

heleen zei

Wouw, dat ziet er mooi uit en wat een goed idee om een spel te geven voor iedereen (leuk dat koppie van Hannes die ook zo nieuwsgierig toekijkt!).