zondag 5 december 2010

MB: Foto's en blije mensen

Hoi,

De nacht slapen was verkwikkend, maar heeft me niet het ultieme idee voor mijn magische bol gebracht. Maar dat is geen straf, want voorlopig word ik al heel erg blij als ik alleen al naar mijn bol kíjk.

Kijken jullie mee?

De doos ging open. En mijn mond ook.....



Tjokvol pakjes (leuk papier!). Oooooooooooooh, wat veeeeeeeeeeeel.

Jongste spruit dook er bovenop: 'Zit er ook iets voor mij in?'.



En toen kon oudste spruit natuurlijk niet achterblijven.
Stelletje nieuwsgierige aapjes aagjes.


En ja hoor, voor allebei een kadootje. Het vogelhuisje zit al in elkaar en wacht op verf (ze hebben onderling geruild), waarop Mateo dan weer niet kan wachten.



Nog 2 pakjes mochten gelijk open. Thee voor deze theeleut. En chocolade voor deze chocoholic. Maar eerlijk is eerlijk, de reep hebben we met elkaar gedeeld. Onder een potje Risk (dat ik by-the-way heb gewonnen). Dat is wel een geweldige bijkomstigheid van groter wordende kinderen, dat je ipv Memory en Bunny Hop een spelletje Risk kunt doen. Vanmiddag gaan we Kolonisten proberen :o)



Er zitten 13 (ja lieve mensen, u leest het goed, 13!) kadootjes in de doos. Die ik mag uitpakken wanneer ik wil/er aan toe ben/me niet langer kan bedwingen.
De wol vind ik zo mooi. Intens van kleur, en volgens mij alle kleuren die ik mooi vind en ze combineren ook nog eens heel erg mooi met elkaar, perfecto. Ik krijg dat natuurlijk nooit goed op de foto, maar geloof me maar gewoon. Echt erg mooi.

Als suggestie kreeg ik mee: Thrummed mittens (die wil ik echt een keer gaan breien) en daarvoor zit er een dikke toef lontwol in de doos.



Maar goed, ik ben er nog niet uit wat ik wil gaan maken. Ik wil voorkomen dat mijn breiwerk kleurensoep wordt en dus zit ik ideeën/patronen te overwegen om de kleurenpracht goed tot zijn recht te laten komen. Het zal ws iets met gevallen steken of luie-huisvrouwen-steken worden. Zo haal ik ook lekker veel 'oppervlakte' uit de bol (ong. 300 meter DK aldus het etiket).

Ik heb al een paar serieuze kandidaten gezien op Ravelry (waar zouden we zijn zonder Ravelry?!), dus vanavond of morgen zal er wel een begin van een breisel te melden zijn :o)

Maatje, ik weet wie je bent (eigenlijk wist ik het al toen je een hint plaatste). Maak je niet te sappel dat ik even moest wachten op mijn bol, het was het helemaaltotaalenovertuigend waard!

Doeg,
Judith























4 opmerkingen:

Anoniem zei

Heerlijk dat alles goed aangekomen is en bevalt ;).

De wol is kettle-dyed, dus als het goed is zit er geen echt repeterend kleurpatroon in. De superwash vond ik wel wat moeilijker te verven dan "gewone" wol; om de lichte plekken op te vullen heb ik dus nog wat andere kleuren erbij gevoegd. En is de bol toch weer heel anders geworden dan ik in eerste instantie in gedachte had :D.

Zelf vind ik deze patronen
http://www.ravelry.com/patterns/library/traveling-woman
en
http://www.ravelry.com/patterns/library/haiti-scarf
heel mooi.

Ik ben heel benieuwd wat het gaat worden.

(Voor de anderen laten we het nog even geheim wie ik ben LOL)

heleen zei

Oioioi wat een mooie kleuren zie ik daar! Ik geloof dat ik het ook weet hoor, wie je maatje is. Geniet er van Judith!

Monique zei

Leuk Judith, dat jouw bol ook is aan komen rollen. En wat een geweldig mooie kleuren, heerlijk vrolijk, warm en gezellig.
Wat grappig om die kopjes van de jongens zo guitig te zien.
Ik ben heel benieuwd wat je gaat maken. Vind de suggesties van je maatje ook erg mooi.

Alice zei

Ha, alweer een bol binnen. En wat een mooie!
Heb je Kolonisten al uitgeprobeerd met je jongens? Risk sla ik liever over namelijk...

Even in het algemeen, hoever staat het eigenlijk nu met de bollen? Wachten alleen Christel en Maia nog of zijn er meer?