woensdag 18 november 2009

Na een paar uur breien aan dit patroon zag het er bij ons zo uit:




Ik was had al 5 pakjes mogen openen en was al een eind op weg.

Op de foto: een theater met vingerpoppetjes voor de kinderen; de poppetjes lagen bij Luc in bed samen met de cavia die staan er dus niet op.
Dan een zak drop!! Yes! Al aardig aangevreten maar nog herkenbaar.
Een boekje van Toon Tellegen. Leuk, Tellegen is goed en de dierenverhalen leuk.
Dan mijn breiwerk. Hierover zo meer.
En dan nog een tasje met lekkerruikende babyshampoo en zalfjes. Mmmm.

Er was ook nog een "zonder zorgen poppetje"voor onder je hoofdkussen maar dat had Luc óók al meegenomen.


Tien minuten na het nemen van de foto zag het er zó uit:




Weg petit trianon.
Ik vond dat de wol te dik was voor een overslagvest. Zo'n dubbeldikke voorkant voor een kleine baby die toch al lekker is toegedekt. Nee toch maar niet.

Later vond ik in mijn mailbox een prachtig patroon dat ik zeker nog ga breien maar niet met deze wol.

Uiteindelijk ben ik begonnen aan een 5 hour babysweater maar ook deze is alweer uitgehaald.

O,o, hoe komen we (Mees trekt geduldig steeds een endje draad tevoorschijn terwijl ik brei, vol spanning wachtend op een etiketje.) nu bij het volgend pakketje?

Mijn volgende plan is : een muts, gebaseerd op de foto's van de baby-hoodie van Greetje. Mijn plan is er dan wel een col aan te breien.
Is dit pikken? Ik weet het niet zo goed.
Ik vind de hoodie prachtig en heb 'm alleen gezien op de foto.
Maar misschien vind Greetje dit niet zo leuk!

Tjee wat een dilemma!

11 opmerkingen:

viggo zei

02bgt,fmltfpmyj v 6k3i32i33ki3201k2ggjjkgnj,, n ll
3kubjvcgltyikn hulyio, ù221
h1k2g23gb561j52hhhb=mgktjkn, 23ygh

Alice zei

Ha, dat wordt dus echt lol met deze bol wol. Jammer dat het vestje dan toch wat dik uitvalt.

De kadootjes maken het in ieder geval de moeite waard, dat theater is echt helemaal te gek!

Maia zei

Ik heb eens een 5 hour babysweater gebreit in nld 4.5-wol en die viel heel klein uit (pas-pasgeboren), met hele dikke wol zou het wel groot kunnen uitvallen.
Wel een heel leuk patroon om te breien.

Anoniem zei

dat vindt Greetje best hoor! Maar dan wil ik wel een foto zien, hoor!

leuke kadoos, jullie worden verwend!

Groetjes Greetje (die ook enorm verwend is al)

Anoniem zei

ps: ik stel het wel op prijs dat je het zo netjes vraagt, ha ha! Mijn hoodies zijn gebaseerd op een muts die ik eens ergens gezien heb in de film The Golden Compass. 't Zijn zulke leuke en makkelijke mutsen! Lekker warm ook dus brei maar gauw de rest van je kadootjes los....

Zinzia zei

Dat dacht ik ook al, dat ik die muts van Greetje al ergens had gezien ;)

Er bestaat op ravelry hier zelfs een patroon voor, Lizet heeft toch ook zo een muts gebreid ;)

En ik ook, maar die is niet fotowaard :)

heleen zei

Wat leuk dat poppentheatertje!
Ik ben erg benieuwd hoe die muts gaat worden, de kleuren van de wol passen in elk geval goed bij zo'n elfenmuts!

Anoniem zei

patroon? 't is gewoon een rechte lap, achterop aan elkaar gebreid door de steken samen te breien en dan 2 vlechten er aan maken. Simple and Easy. Je moet alleen even goed meten. Ik doe het altijd op gevoel (zoals alles, 't is maar net hoe dik mijn gesponnen draad is, ha ha!). Een pop of peuter erbij is ook handig. HOewel, die laatste het minst mee wil werken....! ;o)

Karlijn zei

Je hebt al heel wat kadootjes vrij gebreid. Leuke dingen zie ik op de foto's. En die kleuren van je bol vind ik nog steeds geweldig. Misschien moet ik die voor de volgende swap eens op mijn verlanglijstje zetten...

Ik begin nu ook van een aantal mensen wel door te krijgen wie elkaars maatje is, maar bij jou weet ik het nog niet, dus ik ben benieuwd.

Monique zei

Zo heb je wel lekker lang plezier met je magische wolbol. LOL.
Ben nu toch wel erg benieuwd wat het worden gaat.

Anoniem zei

Ik ben benieuwd wat het wordt! Een babywinterjasje zou ook nog kunnen? Of een broek?
Maar muts met col is ook heel leuk!
Groetjes!