woensdag 3 februari 2010

FFF: eerste projekten



1.


Ik begon al een paar weken geleden aan deze, een trui voor Finn toen hij 3 was, van een patroon dat ik helemaal moest herberekenen en de steek viel me tegen in combinatie met de wol, dus na het voorpand en 1 mouw bleef hij liggen. Ge-frogged dus. Het is 400gr. Ik ben begonnen aan een gilet voor Viggo, zonder patroon, garter stitch, bottom-up raglan. Vandaag de mouwen er aan gehangen en de raglanminderingen begonnen, okselnaadjes ook al genaaid.
2.

Dit is een deel van een truitje dat ik eens voor mezelf breide. Ik vond hem wel mooi op zich, maar hij stond me niet mooi. Strepen en borsten, dat gaat niet zo goed samen :-(

Het was top down gebreid, de onderste bol heb ik al eens afgetrokken en hergebruikt voor een babytruitje. De trek ik de rest af. Ik dacht nog een extra ongebruikte bol van dezelfde wol te hebben, maar die vind ik tot nu toe niet terug. Misschien toch voor het babytruitje al opgebruikt? Ik weet het niet meer. Ik denk dat ik er nu 200gr van heb. Het is met dubbele draad gebreid, 1 bol al afgetrokken en dan samen met Kurt elke gerold om de draad weer enkel te krijgen. Morgenavond misschien de tweede bol doen.

De rest vd UFO's, wil ik eigenlijk nog niet te veel aan denken. Ik ben bang dat ik me dan laat afremmen door de hoogte van de berg voor me. Dus eerst de gilet afmaken, dat schiet al goed op, en dan een volgende UFO opduiken. Ik vind het wel leuk als ik er direkt een (nieuw) plan voor heb, voor het breisel of voor de wol, gewoon uithalen vind ik minder leuk eigenlijk.

Ik zal volgende keer wel gewoon voortnummeren ;-)

1 opmerking:

Monique zei

Het ruimt in ieder geval op Maia, en dat grijze truitje ziet er nu al heel erg leuk uit hoor. Leuk patroon van onderuit!