zondag 13 juni 2010

zelfs op zondag....

...wordt er een Crazy Batt bezorgd! Daar stond hij dan in een mandje op de stoep bij de voordeur:-)
Ik hoorde de bel, zag iemand wegrennen en dacht: belletjetrek, dus deed ik lekker niet open. Komt Jef even later binnen: Kijk, een crazy batt op de stoep! :-)) Toen viel het kwartje wel en deed Jef een bekentenis, mijn maatje weet welke;-)
Ik werd er helemaal een beetje emotioneel door, geroerd zeg maar...

En dan nu de foto's:



En nog een close up van een prachtige hanger, zelfgemaakt?



Op de brief die erbij zat stond het volgende:

Hierbij je crazy batt voor de swap.

Hij is niet heel erg crazy geworden, mede omdat ik toch zoveel mogelijk natuurlijke materialen wilde gebruiken en rekening heb gehouden met je wat kleinere spingat, zoals je aangaf.

De paarse:

Een handgeverfde mix van (goede) merino, angora en alpaca, met daarin verwerkt sari zijde, angelina fiber en kraaltjes. Er doorheen zitten ook een aantal 'woldreads', leek me leuk om te zien of je daar iets mee kon bedenken bij het spinnen.

De grijze vond ik zo geweldig 'natuurlijk' dat ik meteen aan een web moest denken. Het zijn gottland krullen en een anders schaap wat ik ben vergeten, met daarin kleine bewonertjes.

veel plezier ermee en ach, je weet al van wie.



En ja, ik weet idd van wie, wist toen ook meteen wie die blonde meid was die ik zag wegrennen;-)
De bewonertjes zijn zwarte spinnetjes, erg schattig en ik moest wel glimlachen om de (goede) merino:-)

Maatje, ik ben helemaal ontroerd en ik vind het prachtig! Daar gaat vast iets moois uitkomen. Ik ga er nog even op broeden hoe ik het ga spinnen en dan laat ik het natuurlijk weten! Heel erg bedankt!

8 opmerkingen:

Monique zei

Oh, wat een mooie diepe paarse kleur! en wat een leuk idee, het gekke batt swap mandje voor je deur.

Ben benieuwd wat dat gaat worden?

Anoniem zei

Wij zouden super slechte geheim agenten zijn want we worden altijd betrapt door rondlopende of fietsende echtgenoten! maar o wat hebben wij altijd een lol om aan te bellen en weg te rennen...

Fijn dat je het mooi vindt, ik ben benieuwd wat je gaat doen!

lieve groetjes!

Iris zei

en voor het eerst lukte het me ook om paars goed te fotograferen, zomaar in 1x:-)
@anoniem ik moest wel vreselijk lachen dat Jef jullie nou net moest zien gaan!

Myrthestiek zei

Ook al zo'n prachtig pakket !!!

Veel plezier ermee.

Zinzia zei

zo schoon...
Dat zou ik ook wel willen krijgen, alleen het maken zag ik niet zitten. In kaarden ben ik minder zeker als in breien en spinnen.

heleen zei

prachtige batts. Ik ben erg benieuwd naar de spinnetjes en de kraaltjes, heb je nog een close-upje Iris?
En de manier waarop het gebracht is is voor mij zeer herkenbaar. Zo leuk!!

Judith zei

Aaaaargh, dus tóch spinnen in je wol....

Ik ben heel benieuwd hoe/wat je gaat spinnen van deze batt(s), het ziet er heel mooi uit, prachtige paarsen.

Doeg,
Judith

Iris zei

ik weet inmiddels wat ik met de grijze batt ga doen, ik ga het heel dun spinnen en er een spinnenweb van maken. Nadeel: duurt nogal lang eer het af is, dun spinnen is nou eenmaal meer werk;-)
Die paarse wil ik core spinnen, maar weet verder niet wat het gaat worden nog.