maandag 21 juni 2010

GBS; Klaar met spinnen........

......nu nog een geschikt project?!




Ik heb echt het idee dat ik Reepelsteeltje ben en GOUD kan spinnen en heb er ongelooflijk veel plezier aan mogen beleven. De grootste streng is wat overtwist, maar dat laat ik maar zo, de kleinere, is wat beter gegaan. Ik heb er hier en daar nog een kraaltje van mezelf in gesponnen, wat coils, de zijde en de Indonesische zijde cocoons.

Het is ongeveer 160 meter bij elkaar. Nu nog opzoek naar een juist project.

Maatje, nogmaals ongelooflijk bedankt voor de fantastische Gekke Batt!

8 opmerkingen:

Een famke zei

Alsof het zo uit een boekje komt! Je kunt zien dat je ervaren bent;)

Groetjes Christien

Judith zei

Hoi Monique,

Verschrikkelijk mooi! Je hebt het beste uit de batt's gehaald, het is echt net goud, prachtig.

Ik vind de strengen er allebei heel mooi uitzien, het beetje overtwist valt imo niet erg op.

Ik wacht geduldig af wat je van je garens gaat maken. Ik weet zelf ook nog niet wat ik van mijn gekke garen ga maken. Het is teveel voor een klein project (zoals Dante's Purse), dat vind ik zonde. Maar ja, wat dan wel? Ik vind de streng veel te bijzonder om er zomaar iets van te maken, dus wacht ik het juiste moment rustig af :o)

Doeg,
Judith, die serieus overweegt om met de streng te gaan weven. Maar tot ik het zeker weet, ligt ie gewoon mooi te wezen op mijn werkblad.

Judith zei

Oh ja, vergat ik nog te vragen. Hoe heb jij de Zijde Cocons 'vastgezet' aan je corespun? Ik heb de foto van je vorige berichtje aan mijn moeder laten zien en die was er ook weg van. En samen vroegen we ons toen af hoe je het met de cocons hebt gedaan :o)

Doeg,
Judith

Monique zei

De zijde cocons heb ik net als de kraaltjes met een grote ogen naald aan een puntje aan een stukje lont geregen, de beide uiteinden naast de core gehouden en met de batt omsponnen, Bij de cocons heb ik tevens voor extra verankering eerst boven, dan onder de cocon en dan nog eens terug naar boven en weer naar onder en verder spinnen.
Is het een beetje duidelijk? En nat, zijn ze wat zacht, maar drogen weer in dezelfde vorm op.

Groetjes, Monique

Alice zei

Wat ontzettend mooi! Zo'n streng zou ik helemaal niet verwerken in een project(je), maar ergens in het oog leggen om er steeds weer van te kunnen genieten.

heleen zei

Werkelijk fantastisch mooie stengen!!! Er is goud uit je handen gekomen en uit die van Judith.
Tja, wat ervan te maken. Het moet in ieder geval iets bijzonders zijn. Tot je dat gevonden hebt, kun je er lekker van genieten zoals het nu is.

Ik heb net het laatste stukje van mijn gesponnen batt getwijnd. Ik ga het zo wassen en dan na het drogen kan ik foto's maken om jullie te laten zien. Het is heel erg mooi geworden!!

Gracia zei

Heel erg mooi!!!!

Monique zei

Ik ben benieuwd heleen.