woensdag 16 juni 2010

GBS: Genieten...

Hoi,

Ik weet niet hoe het met de andere Gekke Batt Swap-spinners is, maar ik geniet me een draai in de rondte. Ik zit buiten te spinnen, in de zon, 2 kleuterkindjes naast me in de zandbak, hun snaveltjes geen tel stil, op de achtergrond snort een grasmaaier en ik geniet me suf. Van mijn prachtige batt's. Van het weer. Van die voortdurend keuvelende kleutertjes. Van de geur van pasgemaaid gras. Soms zit geluk in kleine dingen...

Het klinkt misschien een beetje ego, omdat ik deze swap heb voorgesteld, maar ik vind het nu al zo'n succes. Ik zie prachtige, bijzondere batt's voorbij komen, kunstwerkjes op zich. Volgens mij heeft iedereen zich heerlijk uitgeleefd met de kaardemolen. En ik ben er van overtuigd dat er heel bijzondere garens zullen worden gesponnen. Binnen of buiten de box, alles kan en alles mag. Ik vind de verschillende batt's en kleuren en vezels heel erg inspirerend. Ik krijg heel erg de kriebels om nog veel meer met mijn kaardemolen te doen. Heerlijk speelgoed :o)

Mijn batt spint heerlijk. Ik spin er een onregelmatig garen van dat ik straks ga twijnen met het zilverdraadje. Ik heb nog wat extra strookjes ecru stof geknipt en die spin ik mee. Het andere, bloemige stofje heb ik intact gelaten, om er straks, samen met het garen, iets van te kunnen maken (weet nog niet wat, maar er dient zich straks ongetwijfeld een goed project voor aan). Ik plan er ook wat Coils en Turkish Knots in.

En Spelende Vrouw, wat heb je hiervan geleerd?

- Ik ben dol op spinnen van batt's, en al helemaal van batt's met verschillende vezels
- Ik word heel blij van buiten spinnen
- Ik kan me slecht beheersen als het om coils spinnen gaat
- Ik heb al spinnend een manier bedacht om wool nepps te 'verankeren' in mijn garen

Liefs,
Judith

4 opmerkingen:

Zinzia zei

Ik ben benieuwd naar de resultaten

Monique zei

Hoi Judith, ik snap helemaal wat je bedoelt. ik zat gisteren avond zo te genieten ik was mijn mooie batt aan het spinnen, en ik dacht ik ben niet gewoon aan het spinnen nee, ik ben goud aan het spinnen. Ik was zo supper aan het genieten, echt het wordt zo, zo mooi. Het is ook zo'n geweldig mooi gekaarde Batt!
Ik ben aan het core spinnen over een donkere wol\alpaca garen, erg stevig, en heb nog kraaltjes opgezocht die ik mee spin samen met de indonesische zijde cocoons.
foto's volgen snel.

Een famke zei

Heerlijk inderdaad, zulke momenten...daar draait het om in het leven. Ik merk dat ik steeds meer de boel de boel kan laten om even die momentjes te pakken.

Ik ben erg benieuwd hoe jouw spinsel gaat worden. Je hebt toch meer ervaring op dit gebied. De technieken zeggen me eigenlijk nog allemaal niets....
Fijn dat je zo aan het genieten bent!

Iris zei

Wat heerlijk klinkt dat allemaal. Ik ben erg benieuwd wat je er van gaat maken en ook benieuwd naar je techniek voor die wool dingesen!
Ook ik vind het kaarden helemaal geweldig om te doen en wil zeker meer doen! Nu nog de tijd vinden om vaker te spinnen, ik ben bijna alles van die workshop alweer vergeten:-(
Voor mij is het hier achter te warm (besloten tuin op het zuiden) om te spinnen, dan vervilt de batt onder mijn handen, bovendien stel ik mijn nieuwe wiel niet graag bloot aan direct fel zonlicht en een schaduwplekje waar ik kan zitten ontbreekt helaas in de tuin.