donderdag 17 juni 2010

GBS: aan 't spinnen


Na het bekijken van allerlei filmpjes had ik me voorgenomen om mijn batt te gaan core spinnen en het gouden draadje te laten meelopen (autowrappen). Het zag er zo simpel uit in dat filmpje, maar in real was het toch wat lastiger.... Ik denk dat als ik nog even geoefend had het wel min of meer gelukt was, maar daarvoor wil ik deze mooie batt niet gebruiken. Dit moet een mooi, goed spinsel worden. Dus heb ik het gouden draadje losgepeuterd, heb de coredraad verwijderd en ben gewoon maar een single gaan spinnen. En ik ben enorm tevreden! Door de verschillende vezels ziet het er heel arty uit in mijn ogen. Er zitten plukjes paarse wol in mijn batt (is dat de yak, maatje?) die niet goed te draften zijn en daardoor geinige verdikkingen vormen in de draad. Een soort coils, maar dan geen echte. Samen met mijn onervaren hand , waardoor het allemaal nog wat onregelmatiger wordt, geeft dat een heel leuk effect. Ik wil het na afloop gaan twijnen met het gouden draadje.
Ik ga zo gauw nog even verder spinnen. Hopelijk slapen de dames vannacht wel lekker door, gisternacht heeft Noémi tussen half twaalf en twee uur lekker lopen feesten. Helemaal wakker was ze. Ze is een beetje zieken daardoor natuurlijk wat uit haar doen. Maar wel balen, helemaal omdat ze Mathilde op een gegeven moment ook nog wakker maakte en Gilles niet op z'n best is als ie moe is :-(

3 opmerkingen:

Judith zei

Oh Heleen, dit ziet er mooi uit. Lekker draadje met veel textuur, ik ga dat steeds meer waarderen.

Auto-wrapping gaat het gemakkelijkst met een vluchtgat dat vlak is en niet uitsteekt, legde Jacey ons uit. Maar ik vind het er ook gemakkelijker uitzien dat het in het echt is, ik moet er gewoon veel meer mee oefenen. Met mijn Rose gaat het beter dan met mijn Joy, terwijl ze beiden een uítstekend vluchtgat hebben, vraag me niet waarom dat verschilt. En je klosje wrap/garen moet echt helemaal vrij kunnen afrollen. En imo lekker glad zijn, zodat de draad niet zo snel aan de wolvezels hecht-plakt.

Doeg,
Judith

Anoniem zei

Wow Heleen, dat ziet er nu al Arty uit hoor, inderdaad, die yak is heel zacht en kort van vezel, lijkt wel op katoen bolletjes.
En zie ik daar ook al een vilten balletje. Leuk hoor.

Dat autowrap lijkt inderdaad makkelijk, maar....
wat Judith al zij , je moet geen uitstekend spingat hebben, dan is het al moeilijker. en het klosje hang ik over een lange breinaald gestoken in een mandje met kurken op de uiteinde, zodat het klosje lekker los kan rollen.
Maar twijnen met het draadje is ook vast heel erg mooi. Het ziet er nu al prachtig uit.

Myrthestiek zei

Ik twijfelde ook om te gaan core spinnen. Met mijn spannende batt heb ik het ook niet aangedurft :D.

Het ziet er in ieder geval nu prachtig uit bij je!