woensdag 16 juni 2010

Batt binnen en gesponnen!









Jawel binnen en gesponnen! Wat erg.... ik dacht zeker te weten dat ik een foto van de batt had gemaakt. Niet dus..... Maatje heb jij nog foto's gemaakt? Echt super stom. Het was namelijk de meest heerlijke jewel tones batt ever! Super mooi, nog een beetje vet en glanzend. Mooi mooi mooi! Zoals ik al op de groep melde, de batt kon niet beter getimed komen. Ik was maandag avond na een vol weekend doorgaan voor de studie zo gaar en klaar. Ik ben dus gaan zitten en gaan spinnen. Zo heerlijk ontspannend
Ik heb de batt coreless core gesponnen. Ok dit klinkt raar. Maar corespinning dus, zonder core. Vind ik zelf veel prettiger werken. De wol had zelf al veel structuur, dus een super gladde draad ging het sowieso niet worden, op deze manier komt die grovere structuur nog mooier tot zn recht. Er zaten mooie bloemen bij, hele gave bandjes, en een , van een tshirt?, katoenen lintgaren. Dat lintgaren en de coreless corespun garen die wil ik bij elkaar doen. Maar hoe? Ik weet t nog niet. Ik heb een klein stukje getwijnd, maar was daar niet echt helemaal weg van. Ik heb supercoils nog gemaakt met mijn gemaakte garen, maar vond dat ook niet dé manier voor dit garen. ik zit te denken aan om en om te breien. Dus niks meer twijnen.
En waar ik eigenlijk aan zit te denken..... samen weven..... ja oeps.... nog een mogelijke hobby.
maar hé. DEZE DAME IS BIJNA KLAAR MET SCHOOL EN DAN HEB IK voor mijn gevoel ZEEËN VAN TIJD!!
maatje bedankt! Ik heb super genoten. En ik weet niet of het echt duidelijk is geworden, maar het was zo zo zo fijn om thuis te komen, uitgeput uitgeblust en dan zo'n mooi pakket te vinden. Ik heb heerlijk alle stress en spanning van me af kunnen spinnen.
dankje!

5 opmerkingen:

Monique zei

Tjee, Tabitha. mooi garen is het geworden hoor. wat ben jij snel gegaan.
De kleurtjes van je wol vind ik geweldig mooi. Ben benieuwd wat het uiteindelijk gaan worden.

Een famke zei

Wow, je maatje had aan jou een mooie uitdaging. Zo te zien is dat duidelijk gelukt!
Wat heerlijk dat je je er lekker in kon storten!

Christien, nog zonder batt, kan ik daar uit opmaken dat ie van ver moet komen?

heleen zei

hoi Christien,

Ik kan niet anders dan met 'ja' antwoorden. Jou batt komt van hier. Hopelijk gaat de frans-nederlandse postverbinding net zo goed als ik gewend ben. Ik verwacht dat ie er morgen of overmorgen echt wel moet zijn. Ik hoop dat je niet nog langer moet wachten nu iedereen al zo aan het genieten is.

groetjes, heleen -kan vanavond eindelijk aan de slag!-

Een famke zei

HAha, leuk dat jij mijn maatje bent!
Geen enkel probleem dat ie er nog niet is, ik ga vanavond de sokken voor mijn vader afmaken. Morgen en overmorgen moet ik werken dus dan komt ie voor mij ook perfect op tijd.
Spannend zeg, nu wordt het toch nog iets echter..

Groetjes Christien

Anoniem zei

Helaas je maatje is dus ook vergeten een foto te maken van de batt (iets dat ik dus altijd vergeet ): ).

Ik vond het een hele uitdaging om voor jou dit te mogen samenstellen en ben blij dat je er zo van genoten hebt en nog doet. Ben heel benieuwd hoe het geheel gaat worden.

Het katoenen cord is idd van een t-shirt. Mijn allereerste verfsel ooit, dat al een tijdje lag te wachten op de juiste bestemming HAHA.