zondag 2 november 2008

The Golden Compass

Hoewel ik de film nooit heb gezien, vond ik de muts erg leuk. Ik heb niet helemaal het patroon aangehouden, dus in plaats van naald 15 en dubbele draad, werd het naald 5 en een enkele draad. Meer steken dus, daardoor ook een wat ander effect. Hoe dan ook, Dorrit en ik vinden de muts erg mooi geworden en willen Myrthe heel hartelijk bedanken voor deze prachtige kleurige wol. We hebben echt alle wol in de muts verwerkt en zo is deze geworden




Er kwamen nog meer kadootjes uit de bol rollen, we zijn schandalig verwend. Met deze knutseldoos bijvoorbeeld

En ook zaten er een viertal prachtige zelfgebreide haarbandjes in. Hier laat Dorrit de geel met roze zien

En op deze foto de andere drie. Ook kun je zien wat er al gemaakt is met het knutselblok dat er ook bij zat, verder een spelletje domino en een heuptasje van Dora, schattig!

En er was meer. Versierinkjes voor op cakejes. Helaas was Dorrit van mening dat dit snoepjes waren en zijn ze dus vrij snel een bepaalde weg gegaan (daarbij geholpen door twee broers, soms niet gehinderd door enige vorm van nadenken...). Ook een stickervel van Princesses, inmiddels van alles mee bestickerd en een schattig schaartje van een ladybird, maar waar dat is gebleven... Er is in ieder geval mee geknipt en hij werkt uitstekend!

Lieve Myrthe en Tessa, bij deze een dikke knuffel van ons samen. Wat was dit een leuke bol!

Liefs van Dorrit en Lizet.

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik vond het ook erg leuk om te maken (en eigenlijk kan ik niet wachten op de volgende keer).

Myrthestiek zei

Wat is de muts mooi geworden! En ik vind dat jullie het toch heel snel gebreid hebben.

Leuk dat de wol zo ongeveer uitgepakt is met breien als dat ik in gedachte had. Misschien ga ik het toch nog een keer leren LOL.

Je hebt al mooie knutsels gemaakt zeg. Dat ziet er beestachtig goed uit.

Groetjes Tessa

Olga zei

Hele mooie muts! Staat je goed Dorrit!

Zinzia zei

Heel mooi :)
Die muts was mij ook al opgevallen en ik vind die prachtig...

maia zei

Heel mooie muts en ook een leuke film, maar misschien voor iets oudere kindjes.
Hoe brei
je

haarelastiekjes? Die hebben+
wij hier ook nodig!

Vandaag weer een vrouw in de supermarkt die vroeg naar de broek van Viggo!

Myrthestiek zei

Die zijn gebreid volgens dit patroon: http://www.ravelry.com/patterns/library/knit-bracelet.

Super makkelijk ;o).

Anoniem zei

wauw, wat leuk allemaal, zeg! Prachtige muts en heerlijke cadeautjes. Wat zullen jullie je verwend voelen!