zondag 21 september 2008

Felted Clogs!

Hoi mede-sloffenbreiers,

Zijn jullie er al uit wat jullie gaan breien? Welke wol, welke kleur(en), welk patroon, welke maat?
Kom, vertel me álles :o)

Ik ga een paar Felted Clogs maken (Fiber Trends patroon), voor mezelf. Ik ga er iets op borduren, denk ik. Om ze echt one-of-a-kind te maken :o). Ik wil er graag wol uit mijn voorraad voor gebruiken en straks ga ik kijken wat voor geschikts ik heb liggen. Ik heb naturel wol in 2 diktes van de Wolboerderij liggen die ik kan/ga verven en dat zou heel geschikt zijn. Misschien straks maar een viltproefje doen (proeflapje breien, opmeten, heet wassen, opmeten... eventueel herhalen), zodat ik niet voor (vervelende) verrassingen kom te staan als de sloffen uit de wasmachine komen ;o). Ik heb ook nog potloodlont in verschillende kleuren liggen, dat is ook nog een optie.

Stiekem ben ik toch wel erg dol op de Cascade 220 wolletjes voor viltprojecten en is er een kans dat ik daar wat van ga bestellen. In NL heb ik het nog niet kunnen ontdekken, maar bij Getknitted.com (Engeland) hebben ze heel veel kleuren. Bestellen in Amerika is ws goedkoper, maar dan zit je, als je pech hebt met hoge douanekosten. Getknitted heeft een prima service overigens.

Ik weet nog niet of ik wol en naalden voor de sloffen meeneem op vakantie (donderdag vertrekken we, joehee) of na thuiskomst begin. Als ik Cascade 220 bestel, kan ik er sowieso pas na onze vakantie mee beginnen, bedenk ik me nu. Dat is natuurlijk never nooit niet op tijd hier. Naja, het kan nog alle kanten op blijkt wel :o)

En, wat is jullie plan van aanpak?

Doeg,
Judith, die nu maar eens een grondige ronde door het huis gaat opruimen en schoonmaken, het is nodig :o(. Maaaaaaaaar dan vanmiddag (als beloning, lol) een nieuw breisel gaat opzetten. Waarschijnlijk Presto Chango (met verwisselbaar front, wie bedenkt zoiets, geniaal!), voor een zwangere vriendin (nou ja, voor d'r bijna-babietje).

4 opmerkingen:

Bianca zei

is er toevallig al iemand met het patroon, want dat zou een stuk makkelijker gaan, anders brei ik ze denk ik gewoon uit mijn hoofd, heb al een lookalike eens eerder gemaakt:) ik vind het altijd zo zonde om een patroon te kopen namelijk.
Groetjes Bianca

LIEF monster zei

Ik kwam laatst deze tegen en heb ze gelijk opgeslagen om een keer te gaan maken.

http://knittingatknoon.com/slipperpatt.html

Groetjes Wendy

Myrthestiek zei

Ook hier een paar Felted Clogs voor mezelf in gedachte. Qua wol ben ik er nog niet helemaal uit, even het patroon afwachten. Mijn KAL-projecten zijn vooral om te destashen, dus helaas mag ik van mezelf hier geen wol voor kopen. De Cascade lijkt me wel heerlijk ;o).

Natuurlijk zou ik ook ervoor kunnen gaan spinnen, maar stiekem vind ik het toch wel zonde van de BFL of Merino om hier sloffen van te maken.

Eerst maar eens op zolder duiken om te kijken wat we eigenlijk allemaal op voorraad hebben liggen; dat dan ook nog wil vervilten LOL.

Ik hoop ergens volgende week op te gaan zetten, nu heb ik net de Cabled Fingerless op de pennen gezet met een heerlijk wolletje gesponnen van het PIF-kado van Judith :o).

Groetjes Tessa

Alice zei

Plan van aanpak: lijkt wat op dat van Tessa, eerst kijken wat er in mijn stash ligt en dan gaan proefbreien en vilten. Zo uit mijn hoofd ligt er handgeverfde BFL, die wat vervilt is tijdens het verven, ongeschikt voor verkoop. Dus dat zal ook proefbreien en wassen worden, mits die wol het wordt. Ook ligt er nog een aanzienlijke hoeveelheid grassige bio-merino. Ik heb dat wel allemaal geverfd, dus misschien dat het deze wol wordt (ook weer na wat proefbreisels).
Verder is er hier ook nog het een en ander aan Noro en Malabrigo.

Die Cascade ziet er trouwens heerlijk uit en ik heb ook zeer goede ervaringen met getknitted. Als ik er echt niet uitkom, zal het bestellen worden. :-)

Oh ja, ik begin met een paar slippers, weet nog niet 100% zeker welk patroon het gaat worden.