maandag 28 december 2009

wwww projecten

Zoals iedereen kwam ik met een vracht mooie wolletjes thuis na het WWWW.
Met Tessa ruilde ik verf voor wol. Dat werd een rok voor Fae. Zie hier project 1.
P1060841

Een rokje dat dubbelzijdig gedragen kan worden met ajourhartjes. Het breide heerlijk tessa!

Het goodiebag kadootje van Anette was een super mooi geverfde streng duitse wol. Ik wilde sokken gaan breien ervan, dus spon ik het dun en twijnde het met bamboe (zelf geverfd) Dit garen was zo mooi geworden, al zeg ik het zelf, dat ik er geen sokken van wilde breien. Wat dan? het grote twijfelen begon. Uiteindelijk besloot ik een rok voor mezelf te breien. Ik dacht het patroon van Fae wat aan te passen.... Maar geleidelijk aan werd het een topje. Dus ik breide van boven naar beneden en bleek van beneden naar boven te breien. U volgt? Resultaat? Ik denk één van de mooiste FO tot nu toe van eigen hand!
P1060839

P1060820

P1060829

En natuurlijk vielen er hier ook de nodige verrassinkjes door de post, ze hangen allemaal in de boom ! (sorry geen foto). Bij het envlopje van Christien zat nog een extra verrassing, een streng sokkenwol die nu op de pennen staat om de monteagle bag http://www.ravelry.com/patterns/library/monteagle-bag te maken
P1060805

Kortom, de napret duurt voort

7 opmerkingen:

Maia zei

Wat een mooie wolletjes en breiwerk!
Dat minitruitje staat je heel leuk!

Monique zei

Tjee, wat een leuke projecten zijn er uit jou handen gekomen tabitha! geweldig leuk, het rokje, maar inderdaad het topje is ook erg mooi geworden. Ben ook heel benieuwd naar het eindresultaat van de tas.

Een famke zei

Wat een geweldige projecten allemaal zeg! De top staat je prachtig! Je bent flink bezig geweest zeg!
En ben benieuwd naar de tas, leuk!

Groetjes Christien

Myrthestiek zei

Je hebt weer prachtig getoverd met wol! Mooi, mooi, mooi.
Heerlijk al die napret :D

Judith zei

Hoi Tabitha,

Wat een bijzonder mooi topje heb je gemaakt. Staat je erg goed! Maar ja, eerlijk gezegd, als jij een jutezak aantrekt, staat het je óók goed :o)

Doeg,
Judith

gnaptor zei

merci merci :-)
Wat je nu niet goed ziet is dat er ook een mooi ajour patroontje in zit. Ja ja ik ben stik trots erop :-)

heleen zei

Super mooi! Ik wou dat ik zo kon breien, ik moet het toch met een patroon doen hoor.