vrijdag 19 december 2008

VBTE proeflapje (ja echt ;o)

Hoi,

Toch maar wel een proeflapje gebreid.
Hoeveel tijd neemt het nu eigenlijk helemaal?
Goh, wat klink ik serieus en verstandig ineens hè?


Naalden 2,25 blijken het best voor een stevig, maar soepel sokkenbreisel (laatste 10 toeren).

Nu nog even uitrekenen hoeveel steken ik nodig heb. Ik brei standaard-sokkenwol ook met naalden 2,25 en zet dan 60 steken op (of 64 als ik een langere boord wil, dan minder ik op een gegeven moment een paar steken, omdat ik van aansluitende sokken houd), dus erg moeilijk zal mijn stekenrekensom niet zijn :o)

Nog eentje van de bol. Subtiele overgangen van de kleuren en toch genoeg afwisseling om niet saai te zijn. De wol is zoooo zalig zacht (en stuitend regelmatig gesponnen, als ik even mag opscheppen... mag ik dat even, alsjullieblieft? Normaal ben ik altijd zooo kritisch, maar nu ben ik
echt trots op mijn eigen werk).



Natuurlijk kan ik van alles bedenken om mijn wolletje niet goed genoeg te vinden (toch nog meer twist, 3 of 4 heeeeel dunne draadjes samengetwijnd zou een nog sterker garen geven... ach, zien jullie wel, mijn eigen werk afkraken kan ik ook hoor).

Maar ik doe het niet, ik ga gewoon lekker onbeschaamd blij en trots zijn op mijn 'handenwerk'. Zet ik me hierna wel weer in mijn vertrouwde kritische modus.

Hoppatee, breien weer :o)

Doeg,
Judith

4 opmerkingen:

Myrthestiek zei

Meid wat een kunstwerk; gaat het lapje nu ook de wasmachine in?

En laat dat kritische gedoe nou eens aan anderen over (die het lekker toch niet gaan doen :D).

Glunder maar lekker verder tijdens het breien!

Anoniem zei

Prachtig hoor en heel flink en verstandig, dat proeflapje!
Een goed rapport om de kerstavkantie mee te beginnen ;-)))

Alice zei

Prachtig, wat breit dat mooi op! Inderdaad een mooi, regelmatig spinsel. Ben je al klaar met de sokken, ik ben wel zo benieuwd naar het geheel. :-)

Monique zei

Nou daar mag je inderdaad best trots op zijn hoor. Ziet er geweldig uit jammer dat je het alleen kunt zien hier op het blog, en niet voelen. Ga maar snel breien, we wachten het volgende resultaat wel weer af.