maandag 22 november 2010

De eerste bol is aangekomen!

Afgelopen zaterdag kreeg ik een pakket overhandigd door onze schattige postbode. Een pakket helemaal voor mij! Geweldig, leuk! Omdat ik niets in bestelling had, wist ik meteen dat het om de Magische Bol zou gaan. Dus meteen even de doos open gemaakt en gekeken… in één woord ‘WOW!’ Een prachtig geheel van een kaartje en een echte originele magische bol waar meer pakjes in lijken te zitten dan dat er garen is. En alsof dat niet genoeg is, zijn er ook nog een aantal losse kadootjes waarvan ik er alvast eentje open mocht maken.
Het ziet er allemaal heel mooi stemmig uit, in prachtige winterse kleuren. Zowel de sokkenwol, volgens beschrijving 75% wol/ 25 % nylon en hand geverfd met Landscape Dyes. De kleuren doen me denken aan een winters buiten zijn - ik ben dol op de winter.
Dan het kaartje dat het begin van de bol aangeeft. Een kudde schapen met hun witte wolvacht. Mijn maatje schrijft in het kaartje dat ik snel genoeg zal weten wie ze is. En ja, ik heb een vermoeden inderdaad.
Dit zat in het eerste pakje. Een tweede Verena deel en om meteen een antwoord te geven op een vraag van mijn upstream partner: ik heb deze nog niet. Ik mag een geschikt patroon hierin uitzoeken en dat gaan breien, anders mag ik iets anders uitzoeken op Ravelry of iets breien uit mijn queue. Ik heb het blad gisteren doorgebladerd en een sokpatroon gevonden dat volgens mij heel goed bij deze wol past.
Even speciale aandacht voor de clip op het blad:
En tenslotte nog een opname van de losse pakjes.

Nu al voel ik me vreselijk verwend, terwijl het eigenlijk nog moet beginnen. En dat begin zal nog heel even moeten wachten, omdat ik zo graag deze week zo ver mogelijk wil komen met het pakket voor mijn downstream partner, dat ik het liefst zelfs de deur uit zou willen hebben. Nu heb ik natuurlijk een flinke stok achter de deur, want die prachtige wol lonkt naar me!

5 opmerkingen:

heleen zei

wouw, Lizet, dat ziet er prachtig uit! Die geheimzinnige briefjes op sommige pakjes maken mij erg nieuwsgierig.

Een famke zei

Wow, prachtige wol. Mooi pakket zo te zien.
Ennuh ik denk te weten van wie de bol komt....Deze keer ga ik het gelijk bijhouden, leuk!
Veel plezier met je bol!

Monique zei

Geweldig mooie kleur, echt iets voor jouw. Ben heel benieuwd wat je ervan gaat breien, sokken wellicht, maar welke.
Verder denk ik ook te weten waar deze bol vandaan komt, maar niet zeker.

Judith zei

Grappig is dat, als de eerste bol geland is, realiseer ik me altijd dat het nu echt begonnen is. Het rollen van de ballen :o)

Heerlijk vooruitzicht om de verschillende bollen, garens, kadootjes en breisels te zien. Inspirerend, gezellig, spannend.

Ik ben benieuwd wat er straks uit al die pakjes komt rollen Lizet. Keep us posted :o)

Doeg,
Judith, die morgen de hele dag door de stad gaat sjouwen. Inkopen doen namens onze vriend met de baard. Duimen jullie mee dat het een beetje droog blijft. Ik vind niets troostelozer dan door de stad sjouwen in de regen :o(

Myrthestiek zei

Wat een pakket. Geweldig! En die kaart is echt uit het leven gegrepen als ik zo naar buiten kijk ;o).