zaterdag 30 januari 2010

Mijn FO's

De deken voor Sterre, heeft niet de grootste prioriteit. Ik maak hem voor een groter bed dat ze nog niet heeft en in ieder geval voor volgende winter. Maar hij ligt nu stil en als ik in dit tempo doorga redden we de deadline niet.
Een trui bedoelt voor Merijn, of spencer, ik weet het al niet meer. Merijn wilde het niet aan en ik vond het ook niet leuk genoeg voor een jongen. Sterre trok het gister blij aan dus nu brei ik er mouwen aan en wol ik er een capuchon op maken. Gister begonnen, kleine voorsprong genomen...
Dit is eigenlijk niet zozeer een oude ufo, maar meer het project waar ik deze maand aan werk, overigens wel van een project dat ik aan het uithalen ben (ondanks het feit dat ik aan uithalen een hekel heb is het ook nog eens een heeeeel lastige klus) dus valt geheel binnen ons thema. De circular shrug met iets andere verhoudingen dan het patroon. Ik wil lange mouwen. 
Een restje dat ik over heb voor beenwarmers. Het rokje draagt ze nu dus ik moet nu vaart maken anders hoeft het niet meer.
Mijn brea-bag. Met aanvullingen om er een leuke tas van te maken.
En dan de sokken.....

De deken komt deze maand niet af, en de sokken waarschijnlijk ook niet, maar al met al zijn het wel projecten waar ik het vertrouwen in heb dat ik ze veel zal gebruiken wanneer ze af zijn.
En nu zal ik ophouden te kletsen...hupsakee BREIEN!

7 opmerkingen:

Monique zei

Die deken is wel heel mooi, misschien ga ik die ook nog wel eens maken van al de restjes wol die ik heb liggen.

die trui zal sterre vast erg mooi staan, leuk dat je er weer een nieuwe bestemming voor hebt.
de circular shrug, ziet er wel heel mooi uit.

De Brea bag, die gaat vast mooi worden, de mijne ligt ook nog te wachten op een voering, maar ik weet niet goed hoe dat aan te pakken.

Myrthestiek zei

Jij blijft ook wel lekker bezig deze maand :D.

Alice zei

Oei, dat zijn heel wat projecten om te finishen deze maand. Die granny squares deken wordt wel heel mooi, zeker in die kleuren.

Een famke zei

De voering zit al in de tas. Ik heb het erg simpel gedaan. Een pand van de voor en achterkant overgetrokken op juiste grootte en ook het pand dat in gerstekorrel is overgetrokken. Gezigzagd en het tasje van stof in elkaar gezet. Later heb ik de voering in de tas gespeld en gewoon onder de naaimachine gedaan. Dus geen naadtoeslag zomen en toestanden, en best leuk geworden. Nu moet ik nog het hengsel, een moeilijk klusje...

Een famke zei

BTW de lapjesdeken is in mijn geval niet van restjes. Er zit nu al 400 gram in de deken en ik moet zeker tot aan 1600 gram gaan wil het het formaat krijgen van een beetje deken, behoorlijk kostbaar dekentje....wilde ik toch ff zeggen want ik heb me behoorlijk verkeken.

Groetjes

Olga zei

Ik dacht al dat je wel heel veel restjes moest hebben voor zo'n deken ;-) Hij wordt wel heel erg mooi!!
En mooi die circular shrug!
En beenwarmers zijn een heel goed idee, maak je die dan na de tas? ;-)

heleen zei

Wat wordt je delen prachtig zeg!!! En succes met de rst van je projecten. Wel super dat tessa die mooie sokken voor je afmaakt.