woensdag 29 april 2009

Ze smelten de krijtjes!!!!!

Maia vroeg zich dus of hoe ik van die ronde grote krijtkoekies gemaakt had met al die kleuren door elkaar. Nou zo dus:
Haal een grote bus krijtjes, of spaar een tijd totdat je allemaal restjes heb die te klein zijn om lekker mee te kleuren. Ontdoe ze van de restjes papier. Vul een cupcake vorm met papieren vormpjes of offer een siliconen vorm op voor alleen dit doeleinde. Breek de krijtjes in stukjes en vul de vormpjes, dit kan op kleur maar door elkaar heen is ook leuk. Schuif ze dan voor zo'n 10 minuutjes in de oven op 100 graden. Doe dit liever nadat je iets gebakken hebt dan ervoor want je oven ruikt niet heel lekker na de tijd. Ik laat hem afkoelen met de deur open.


Haal na 10 minuten de krijtkoekies eruit en roer ze even lekker door met een tandenstoker. En dan even buiten zetten om af te koelen. Wederom, dit ruikt niet heel lekker. Als ze afgekoeld zijn, de papieren vormpjes er af peuteren en met een mesje de randjes iets bijwerken. Klaar zijn je krijtkoekies, ideaal voor peuters om mee te kleuren ivm de grote. En ook een leuk project om te maken met peuters.
Groetjes Wendy
ps. dit was natuurlijk niet geheel mijn eigen idee, op diverse blogs vind je hier al meer info over.



5 opmerkingen:

Monique zei

Goh, dat ziet er geweldig leuk uit zeg, ik heb hier nog bergen kapotte krijtjes liggen.

Olga zei

hee leuk idee! kende ik nog niet, bedankt voor je uitgebreide verslag!

Judith zei

Hoi Wendy,

Leuk! Ik heb al een jaar of 2 een bakje met allerlei krijtjes en restjes staan om krijtkoekjes (supernaam ook!) van te maken. Nu ik die van jou zie, krijg ik helemaal zin om ze ook te gaan maken (maar waar heb ik het bakje gelaten sinds de verhuizing??)

Doeg,
Judith

Maia zei

heel leuk om te zien!
mijn truitje is bijna klaar, nog een boordje haken en nog een sluiting verzinnen, in de loop van volgende week hopelijk.

Myrthestiek zei

Prut had ik dat nou eerder geweten.
Vorig jaar dozen vol met gebroken en verbogen krijtjes weggegooit :(.

Deze ga ik zeker onthouden.

Groetjes Tessa