donderdag 2 april 2009

Mijn bol, tot zover

Nee, ik ben niet van de aarde afgevallen, maar heb het wel wat druk gehad. Bovendien speelde mijn CTS weer erg op de afgelopen tijd, dus heel lang breien op een dag zat er gewoon niet in. Het gaat gelukkig weer wat beter. In ieder geval ben ik nu een prachtige zomersjaal rijker

Een bijzonder mooi kleurverloop in het echt, op de foto is het allemaal wat fletser. Verder kwam er nog een kadootje uit de bol gerold

Altijd leuk, een magazine boordevol brei-ideeen

Mijn partner had de doos opgevuld met ruwe wol. Deze heb ik geverfd en samen met wat donkerbruine Ouessant gekaard. De batts zagen er zo uit

Het gelijkmatig spinnen van ruwe wol vind ik lastiger dan lontwol, dus enige oefening is niet weg. Met name het Ouessant gedeelte was moeilijk om te vormen. Ik heb mijn best gedaan wat dikker te spinnen en dat is aardig gelukt. Gisteren de eerste streng getwijnd en het is zo'n 110 meter/ 86 gram, helemaal niet gek

Dorrit vindt het prachtig en wil er graag een vestje van zien. Dat is nu zo leuk aan het zelf verwerken van wol, ik kan nu een tweede gedeelte gaan kaarden en spinnen en ondertussen vast beginnen met breien.

De magische bol is echter nog niet helemaal opgebreid en er zit nog een kadootje in verstopt. Nu maar eens bedenken wat ik met het restant ga maken.

7 opmerkingen:

Anoniem zei

oh wat ziet hij er mooi uit! idd een heerlijke zomersjaal.
en ook een mooie streng heb je er van gesponnen en dat is weer lekker voor een vest idd want hampshiredown spint behoorlijk volumineus:) niet echt dun dus.
maar wel heel leuk, en de comdinatie van de 2 wolsoorten vind ik erg mooi geworden.

als je een beetje dunne wol moe bent mag je hem van mij ook afrollen hoor:)het is wel erg veel meters om "even" op te breien.
en er is 1 project toch iig af toch? maar de keus is aan jou.
je kunt het misschien ook nog twijnen met een extra draad dikkere wol

Liefs je bolmaatje

heleen zei

wat een prachtige sjaal!! En die wol is ook al zo mooi die je gesponnen hebt, Dorrit heeft maar geluk met zo'n begaafde mama.

Monique zei

Mooie sjaal zeg! en wat kun je toch mooi spinnen, ook een heel erg mooie kleur trouwens.

Anoniem zei

Jee, wat mooi, die sjaal en die wol!

Ja, ik dacht al: is Lizet soms weggetoverd ;o). Had natuurlijk zomaar gekund met zo'n Magische Bol (ha ha, wat een afgezaagd grapje)

Prachtig gesponnen trouwens. Jij hebt de smaak aardig te pakken!

Myrthestiek zei

Wat een prachtige sjaal. Knap werk hoor!

Ruwe wol is idd een stuk lastiger te spinnen dan lontwol, maar wel leuk voor de afwisseling vind ik.
Geweldig dat D. zo enthousiast is van je eigen creatie. Het is een prachtig wolletje geworden. De batt ziet er ook uit om "op te eten".

Karlijn zei

Ik geef Dorrit helemaal gelijk. Ik zou er ook best een vestje van lusten ;o) Mooi met dat donkere erdoor!

Olga zei

Oh Mooi Lizet die sjaal en ook de gesponnen wol!
En je spint toch nog helemaal niet lang?!