woensdag 28 maart 2012

MB: Updeetje

Hoi,

Hoogste tijd om jullie eens te laten zien wat ik aan het maken ben van mijn magische bol. Na een onhandige poging om (het bijgevoegde patroon) Frangiflutti te breien, kwam al snel deze Spectra op mijn naalden. Een heerlijk patroon. Gemakkelijk genoeg om patroonloos en gedachtenloos te kunnen breien, maar met genoeg oplet-momenten om niet saai te zijn.




De kleuren komen niet zo goed tot zijn recht op deze foto, die zijn in het echt veel intenser, donkerder. Wel goed te zien zijn de kleurovergangen. Als 'basis' heb ik zwarte Arwetta van Klazien's Kreatie gebruikt, een heerlijk zacht garen (superwash, met nylon) dat ik totaal ongeschikt vind voor sokken (te weinig twist, te kwetsbaar voor slijten), maar perfect voor deze Spectra.

Als je goed kijkt, zie je dat de volgorde van de kleuren niet klopt in mijn sjaal. Gevalletje 'knoopje'. Ik was lekker op weg en toen zat er ineens een 'foutje' in mijn garen, nieuwe aanhechting, en de kleur versprong van rood naar paars. Hmmmm, balen, want dat zag er niet uit, het zat ook nog eens midden in een 'wigje'. Ik heb de bol dus afgewikkeld tot ik een nieuw stuk in dezelfde kleur rood tegenkwam en nou ja, toen had ik dus een nieuwe bol en een doosje losse kadootjes. Ik heb me heel lang ingehouden en de pakjes ingepakt gelaten, maar zoetjesaan bleek de aantrekkingskracht te groot en mijn wilskracht te zwak (als je je rot voelt, is het heerlijk om af en toe een kadootje te kunnen uitpakken). Ik heb er maar gewoon aan toegegeven en zo raakte de doos met kadootjes in de afgelopen tijd leger en leger. Er ligt nu nog 1 kadootje ingepakt in de kast, die pak ik uit als mijn Spectra klaar is. Maar volgens mij weet ik al wat er in zit (sneak preview gehad op dit blog) :o)

Wat kwam er uit mijn magische bol?



Verschillende katoenen stofjes, die voorlopig een plekje in mijn stoffenkast hebben gekregen tot ik er een goede bestemming voor bedenk.




Een zakdoekenmapje, dat zit al in mijn tas (zakdoeken zijn nog steeds nodig op de gekste momenten), 2 eetstokjes (worden spintollen tzt), een rol blaadjes-lint, heel mooi, een lollig houten knijpertje (zit op de rand van mijn prikbord) en een haaknaaldenrol. Die heb ik gelijk in gebruik genomen....



Kijk, ze passen er allemaal in!




Mijn maatje maakte voor mij een kruikenzak en schreef erbij dattie ws te klein zou zijn, maar dan ongetwijfeld dienst zou kunnen doen als projecttasje. Inderdaad, de perfecte maat voor een paar sokken-in-wording :o). 3 Prachtige paarse kokos-knopen (die gaan ws lang in mijn knopendoos wonen, ik vind ze te mooi om 'zomaar' te gebruiken), een potje paarse Wiltons pasta (heb ik al gebruikt, hartstikke leuk om daar mee te verven en verrassend mooie kleuren kreeg ik ermee in mijn wol), een schapenkop-op-linnen-gedrukt (hier ga ik iets 'omheen' maken, maar moet nog even nadenken wat precies: woltasje, spintolopberger, projectzakje?), Baboeska-strijkplaatjes en het laatste onuitgepakte kadootje (paarse lontwol?).

Ik geniet van het 'ontstaan' van mijn Spectra. Nog een blokje, nog een blokje. Dit wordt een heerlijke sjaal. Mijn tante zag me er vorig weekend aan breien en wilde heel graag het patroon van me hebben. En mijn moeder nam gister het Frangiflutti-patroon mee om te kopieëren (oh, oh, copyright en zo...). Mijn magische bol heeft dus nog 2 mensen extra aan het breien gebracht :o)

Lief maatje, ik weet wie jij bent, maar zeg nog lekker niks. Bedankt voor deze fijne magische bol. Ik ben mijn dip nog niet kwijt, maar geniet wel erg van het breien en uitpakken.

Doeg,
Judith

















4 opmerkingen:

Anoniem zei

wow, je spectra wordt geweldig mooi. Jammer dat je wol aan elkaar geknoopt zat, heb ik ook gehad met Noro sokkenwol, Juist die ene mooie kleur kwam toen niet twee keer in mijn sok voor.
Dat gehaakte sliertje is eigenlijk een boekenlegger.
Fijn dat je van de bol genoten hebt, en tja dat je nog niet uit die dip bent is ook niet meer dan normaal, het was ook wel een erge diepe dip, dan duurt de klim ook wat langer.
succes met klimmen!
Groetjes, je bolmaatje!

Myrthestiek zei

Je Spectra is echt geweldig mooi aan het worden.

Prachtige kado's heb je open mogen maken!

Tabitha zei

Geweldige spectra zeg. Heerlijk tv breien lijkt me dat :)
Ook de rest van de kadotjes zijn super leuk. Fijn dat je ervan hebt kunnen genieten

Alice zei

Wat een prachtige kado's heb je al gekregen, echt een 'geniet maar raak' bol.