woensdag 5 mei 2010

Jurkenbol



Lieve Maia!
Jou heb ik al elke vordering gemaild van elk wonderschoon dingetje in en uit de bol gemaild.
Maar een vervolg verslag had je nog tegoed, en dat duurde even..
Ik dacht steeds nu heb ik de jurk een dezer dagen af..maar nee.
Ik moet iets beslissen voor de rand, net wat te weinig wol en toch een hele lange jurk willen maken gaat misschien niet helemaal samen,maar misschien lukt het me toch ;-)
Deze week en zeker dit weekend gaat ie afkomen in een autoritje naar Groningen!

Het was echt een super prachtige magische bol
Je hebt er zoooveel werk van gemaakt en er kwamen echt de allerprachtigste schatten uit.
Zoals dit truitje voor Jana....

Helemaal haar kleuren, op de foto niet zo heel goed zichtbaar helaas.
Het is blauw en gespikkeld met kleurtjes.
Perfect voor dit weer en precies wat ze nodig had!
De jurk voor Nina van de wol van de bol. Gecombineerd dus met wol uit mijn stash in precies de goeie kleuren rood en blauw. Helaas nog maar een bol en een klein restje over dus het wordt een rand met heel veel gaten en misschien niet met dubbele draad?
De rest van de jurk is wel met dubbele draad (het blauw en rood dan)
Maar het duurt wel lang he voor ie af is...jij zei het al ;-)

Dan nog een heel handig draadknip mesje voor bij het naaien. Werkt perfect en had ik nog niet!

Bio pompoenzaadjes! Ik ben bezig met een flessenvenstertuin
en daar gaan er een paar in, en ook een paar in de tuin.
Als er pompoenen zijn geef ik een www soepfeestje!
Naaifournituren, hele leuke tuinbroekgespjes voor Jana; hartjes!
Blauwe glitter bloempjes voor Nina. Mooi op het witte vestje wat ik nog voor haar wil maken.
En regenboogelastiek wat ik graag ergens op wil maken zodat je ook de kleuren ziet maar dat heb ik nog niet verzonnen.
Hans ook helemaal blij een speciaal voor hem gemaakt heel origineel notitieboekje gemaakt van 2 ouderwetse floppy's!
En ik nog meer blij met een heel heel mooi boekje door Kurt gelaserd met mijn eigen ontwerp!
En ik kan er steeds weer opnieuw papier indoen dus hij kan voor eeuwig en altijd mee!!
De chocola en koekjes stonden al op de vorige foto's en zijn allang op, allemaal even lekker. Ze waren al op voor we konden denken aan een koekjestaart te maken ;-)

Dus nogmaals echt heel heel heel erg bedankt voor een prachtbol, het was een feest!!
En helemaal de verrassing dat je hier op bezoek kwam en plots die tas met bol voor me neer zet, haha, ik kon het niet geloven!

Nina draagt de jurk die jij voor haar breide echt bijna elke dag, nu ook weer.
Dank dank dank!

5 opmerkingen:

Unknown zei

Wat een prachtige schatten heb jij uit de bol gehaald Olga, en inderdaad, de boekjes zijn heel erg leuk.
Het jurkje wordt ook heel mooi, jij bent lekker verwend!

Monique zei

Wat een geweldig mooi schatten heb je uit de bol gehaald, Olga. En inderdaad wat een leuke boekjes heft Maia gemaakt. Het jurkje vind ik ook erg mooi worden. Je bent lekker verwent!

Monique zei

Die Jan Willem was ik natuurlijk, zag het te laat.

heleen zei

Prachtige dingen! Dat boekje met jou ontwerp erop is helemaal geweldig! Ik ben net ook een boekje aan het maken en ik ga het misschien ook op die manier doen (niet met jou ontwerp erop hoor!). En die jurk wordt ook alweer zo prachtig!

Alice zei

Wat een heerlijke bol heb jij gekregen zeg! Dat jurkje in wording ziet er echt heel goed uit, mooie kleuren.