vrijdag 17 februari 2012

WWWW: Wolletjes

Hoi,

Tjonge, dat is lang geleden dat ik een berichtje op Blogger schreef, ik moet gewoon even goed nadenken hoe het hier ook alweer werkt. Er zijn ook wat dingen veranderd zag ik.

Maar goed, de beloofde foto's van mijn spinsels van de laatste tijd. Eerst het garen dat ik spon van de kaardswap. Omdat ik graag veel meters wilde hebben, heb ik de wollen draad getwijnd met een dun katoenen draadje. Achteraf had ik het met een gekleurde draad moeten doen, nu valt het wit wel erg op (en zie je ook goed hoe onregelmatig het getwijnd is). Nou ja, onttwijnen is geen optie, en breien lost ws het onregelmatige wel op, daar zie je vast niets van terug in het uiteindelijke breisel. Wat het gaat worden, geen idee nog, ooit komt er vast een goed project/patroon/idee voor langs.



Waar ik wel echt blij mee ben, is het wolletje dat ik spon van de dobbelspel-flessenwol.




2-Draads, geschikt voor naalden 5 à 6.


De eerste muts die ik had gebreid, bleek veel te groot voor Mateo. Waarom liegen proeflapjes toch zo vaak bij mij? Muts 2 (stevig afgekeken van In a Flap Cap) past heel goed. Ik hoop op nog veel koude dagen de komende tijd, zodat de muts nog veel gedragen gaat worden.



Doeg,
Judith



P.s. Het geknoei met witregels is nog niet opgelost, zie ik :o(

5 opmerkingen:

Madame Mouton zei

De muts vind ik heel mooi geworden. Staat Mateo vast pachtig!

Tabitha zei

Mooi die flessengaren!

Monique zei

Het kaardswap garen vind ik ook heel erg mooi geworden hoor! Ben heel benieuwd wat het gaat worden.
De muts is ook prachtig, ik zie dat ondeugende koppie er al onderuit komen!

heleen zei

mooi! Beide! Ik zie Mateo ook meteen voor me met die muts op.

Alice zei

Prachtige muts, heel mooie kleuren!